درخواست دوباره "خاهن" از سهامداران جامانده برای اعلام شماره حساب

درخواست دوباره

آهنگری‌ تراکتورسازی‌ که برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های آن منوط به مجوز سازمان بورس شده از سهامداران خواست تا نسبت به اعلام شماره حساب برای واریز وجوه حق تقدم افزایش سرمایه سال ۹۳ اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌ در حالی اوایل آبان ماه از برنامه تامین مالی جدیدی خبر داده تا سرمایه 32 میلیارد تومانی را در صورت تایید و موافقت حسابرس و سازمان بورس از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به بیش از 64 میلیارد تومان برساند که بار دیگر از سهامداران جامانده خواست تا اقدام به اعلام شماره حساب برای واریز حق تقدم ناشی از افزایش سرمایه سال 93 کنند.

این شرکت بعد از افزایش سرمایه 400 درصدی ، بعد از ماه ها از طرح مشکل حق تقدم ها، از 6 دی سال گذشته حاضر به واریز 429 ریال به هر سهم شده اما بنابر اعلام مدیران این شرکت ، تا اواخر دی 93 حدود دو سوم سهامداران مشمول، شماره حسابی به شرکت نداده بودند.

براساس این گزارش، این شرکت بعد از اعلام واریز وجه به سهامداران مشمول ، مدعی شده بود از حدود 3 هزار سهامدار مشمول دریافت وجه حق تقدم استفاده نشده ، فقط حدود 700 نفر شماره حساب های خود را اعلام کرده اند ولی برخی سهامداران هم مدعی بودند به رغم اعلام شماره حساب ، قادر به دریافت وجوه نشده اند.

با این حال هیات مدیره " خاهن" با صدور اطلاعیه ایی تازه اعلام کرد "سهامدارانی که شماره حساب به شرکت اعلام نکرده اند تا مبلغ حق تقدم استفاده نشده به حساب شان واریز شود، شماره حساب را به شماره فکس 34246024-041 یا به آدرس ایمیل financial-dep@itfoging.com و یا صندوق پستی 185-51745 ارسال کنند تا ترتیب پرداهت داده شود."

براساس این گزارش، بهمن 92 بود که بعد از افزایش سرمایه 400 درصدی این شرکت و عدم مشارکت سهامدار 27 درصدی و عدم فروش سهام حق تقدم های استفاده نشده، شرکت تامین سرمایه امین نسبت به تامین حدود 16 میلیارد تومان نقدینگی جهت ثبت افزایش سرمایه اقدام کرد اما پس از بازگشایی نماد معاملاتی "خاهن" با سرمایه جدید، تعداد قابل توجهی از سهام شرکت بین سهامداران حقیقی و حقوقی متعدد معامله شد. بنابراین امکان ثبت سرمایه به میزان استفاده شده از حق تقدم ها نه تنها وجود نداشت بلکه ضوابط سازمان بورس و انتشار بیانیه ثبت نیز چنین اجازه ای نمی داد.

در این میان نحوه محاسبه وجوه حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده سهامدارانی که در افزایش سرمایه شرکت نداشته اند موکول به تعیین میزان هزینه های ناشی از طی فرایند افزایش سرمایه از سوی تامین سرمایه امین بوده و این امکان زمانی فراهم شد که کلیه حق تقدم های استفاده نشده طبق مجوز سازمان بورس به سهام تبدیل و فروخته شد.

سپس مبلغی از 59 تومان وجوه حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده بصورت علی الحساب به حساب سهامدارانی که شماره حساب را اعلام کرده بودند، واریز شد. مابقی مبلغ حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده از سوی شرکت هم با احتساب هزینه های مترتب بر این افزایش سرمایه به سازمان اعلام شد.

با این حال تعدادی از سهامداران ار دریافت مبلغ محروم ماندند و خواهان پرداخت مبلغ به همراه سود 20 درصدی شدند که در نهایت با تصمیم مدیران شرکت به واریز وجه همراه شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا