نیاز صدهزار میلیارد ریالی صنعت آبفا برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

نیاز صدهزار میلیارد ریالی صنعت آبفا برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

معاون هماهنگی و پشتیبانی آبفای کشور گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آب و فاضلاب به یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که تاکنون به دلیل تحریم ها و اقتصاد وابسته به دولت صنعت آبفا، تخصیص این میزان اعتبار عملا محقق نشده است.

به‌گزارش ایسنا، نشست مجمع عمومی آب و فاضلاب کشور با حضور خشایی، مدیرکل دفتر مجامع و بررسی‌های اقتصادی وزارت نیرو و پاکروح، معاون هماهنگی و پشتیبانی آبفای کشور به میزبانی آبفای هرمزگان در جزیره قشم برگزار شد.

در این نشست معاون هماهنگی و پشتیبانی آبفای کشور با اشاره به عملکرد مطلوب صنعت آب و فاضلاب پس از گذشت 25 سال، بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام این صنعت تاکید کرد.

شاهین پاکروح در ادامه با اشاره به سیاست دولت مبنی برعدم افزایش قیمت آب در سال جاری، ضمن انتقاد از واقعی نبودن تعرفه های آب، اصلاح و افزایش تعرفه های آب را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: در مقایسه قیمت آب‌های بسته بندی و آب شرب تناسبی برقرار نیست و نیاز به اصلاح این وضعیت بسیار مهم است.

پاکروح همچنین به تداوم خشکسالی 15 ساله در کشور اشاره کرد و گفت: این بحران، استان‌های جنوبی به‌ویژه هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان را با چالش بسیار جدی روبرو ساخته است به‌طوریکه به‌رغم توسعه منابع آبی در استان هرمزگان، وضعیت تامین آب این استان را مطلوب نمی دانیم.

وی همچنین افزود: سهم آب شرب از منابع آبی تنها 8 درصد است درحالی که راندمان آبیاری در بخش کشاورزی که بخش اعظمی از منابع آبی را در اختیار دارد، 30 درصد است که بایستی روند کشاورزی سنتی در سطح کلان تغییر یابد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا