مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس به ایسنا خبر داد

قرارداد ایران با چین برای افزایش صادرات کاتد و کنسانتره مس در 2016

قرارداد ایران با چین برای افزایش صادرات کاتد و کنسانتره مس در 2016

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از قرارداد ایران با چین برای افزایش صادرات کاتد و کنسانتره مس در سال جاری میلادی خبر داد.

احمد مراد‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که در سال جاری اصلا صادرات سنگ مس نداشتیم، اظهار کرد: کنسانتره ماده خام به حساب نمی‌آید و در دنیا نیز به عنوان محصولی مورد استفاده معرفی می‌شود.

وی افزود: تنها شرکت‌هایی که مصرف‌کننده کاتد مس باشد کنستانتره را تبدیل به مس می‌کنند و برای تولید‌کنندگان بیشتر به صرفه است که کنسانتره صادر کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به افت قیمت مس و رکود در بازار جهانی گفت: در سال جاری شرایط قیمتی در بازار جهانی تغییر کرد و با توجه به رکودی که ایجاد شد قیمت مس افت زیادی کرد که البته این موضوع تنها مربوط به مس نیست و همه فلزات این وضعیت را دارند.

مرادعلیزاده با بیان این‌که ما در صادرات کاتد نیز تحریم هستیم، اظهار کرد: ما هیچ وقت در سال‌های گذشته صادرات کاتد نداشتیم و امسال اولین سالی بود که به صورت آزمایشی اقدام به صادرات کاتد به چین کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قرار‌داد‌هایی برای صادرات کاتد و کنسانتره مس در سال 2016 به چین بیان کرد: هنوز حجم صادرات را برای سال آینده در هیات مدیره قطعی و نهایی نکردیم، اما در سال آینده براساس قیمت‌های بین‌المللی کاتد نیز صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این‌که قیمت مس در حال حاضر 4600 دلار است، اظهار کرد: ما در سال جاری افت 27 درصدی قیمت مس را تجربه کردیم که البته در سال آینده قطعا صادرات‌مان افزایش پیدا می‌کند، اما با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود باز هم کاهش قیمت جهانی داشته باشیم ممکن است این افزایش منجر به افزایش درآمد نشود.

مرادعلیزاده با بیان این‌که صنعت مس ایران تحریم است، ادامه داد: در صورتی که تحریم‌ها لغو شود مقداری سرعت عمل در نقل و انتقالات پول و همچنین اطمینان بازار نسبت به کالاهای ایرانی افزایش پیدا می‌کند، از سوی دیگر اعتبارات گذشته برخی شرکت‌ها احیاء شده و روابط بیشتری با کشورهای دنیا برقرار می‌شود که البته ممکن است همه اینها به افزایش درآمد زیادی منجر نشود.

وی با بیان این‌که در سال جاری کاهش تولید کاتد مس نداشتیم، بیان کرد: ما در کاتد مطابق برنامه عمل کردیم و کاهشی هم نداشتیم در کنسانتره نیز حدود 16 تا 17 درصد افزایش تولید را داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به افزایش ظرفیت تولید کارخانجات مس در کشور پیش‌بینی کرد که میزان تولید مس محتوا که در سال 1394، 250 هزار تن خواهد بود در سال آینده به حدود 265 هزار تن برسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا