دبیرکل شورای مشترک ایران و ترکیه مطرح کرد

اتفاقات منطقه تاثیری در روابط اقتصادی ایران و ترکیه ندارد

اتفاقات منطقه تاثیری در روابط اقتصادی ایران و ترکیه ندارد

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه معتقد است: اتفاقات اخیر منطقه تاثیری در مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه نخواهد داشت.

سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره تاثیرات اتفاقات اخیر منطقه در روابط ایران و ترکیه اظهار کرد: ایران و ترکیه همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند و هیچ گاه این روابط تحت تاثیر تنش‌های سیاسی قرار نگرفته است.

وی افزود: گاهی نوساناتی در روابط ایران و ترکیه وجود داشته، ما در مواردی از جمله مسائل مربوط به سوریه و دریای مدیترانه اختلافاتی با ترکیه داریم، اما این اختلافات هیچ زمان به روابط اقتصادی دو کشور تسری پیدا نکرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه همچنان ادامه دار خواهد بود تصریح کرد: رسیدن ترکیه به کشورهای آسیای میانه از طریق ایران انجام می‌گیرد و روزانه 500 ترلیر ترک برای رفتن به آسیای میانه از مرزهای ایران عبور می کنند، از سوی دیگر ورودی تمام ماشین های ترک که حامل بارهایی به کشورهای حوزه خلیج فارس و امارات هستند از مسیر ایران صورت می گیرد.

ابراهیمی اضافه کرد:بر اساس قرارداد سالانه 6000 تریلر ترک از مسیر ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌روند. در نتیجه ترکیه این شاهراه اقتصادی را از دست نمی‌دهد. همچنین راه ابریشم هم در حوزه شمال و هم در حوزه جنوب از ایران عبور می کند که برای ترکیه حائز اهمیت است.

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه عنوان کرد: ایران و ترکیه حدود 16 میلیارد دلار روابط تجاری با یکدیگر دارند و چشم‌انداز و اهداف 30 میلیارد دلاری با یکدیگر تعریف کرده‌اند و منافع مشترکی در بازارهای مشترک با یکدیگر دارند برای همین ترکیه نمی خواهد روابط خود با ایران را از دست بدهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا