درتهران اعلام شد:

میزان سرمایه گذاری های مشترک ایران و بلاروس بالاتر از حجم مبادلات تجاری

میزان سرمایه گذاری های مشترک ایران و بلاروس بالاتر از حجم مبادلات تجاری

تهران- ایرنا- سفیر بلاروس در تهران گفت : میزان سرمایه گذاری های مشترک میان تهران - مینسک بالاتر از حجم مبادلات تجاری دو کشور است و به منزله یک دستاورد بزرگ برای همکاری های دو جانبه است .

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری گمرک ایران ،ویکتور ریباک در دیدار با مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود : کشور متبوعش برای تشویق سرمایه گذاران خارجی به اندازه سه برابر مبالغ سرمایه ای که آورده اند، به آنها امتیاز داده شده است .
به گفته سفیر بلاروس در تهران ، امروز ارزش پروژه های سرمایه گذاری و پروژه های در دستورکار میان ایران و بلاروس ،بیش از 700 میلیون دلار است و شرکت های بزرگی هم در این پروژه ها حضور دارند.
وی اضافه کرد : زمینه های همکاری گسترده ای بین تهران - مینسک وجود دارد و در شرایط تحریم از انجام مقدمات لازم برای سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران خبر داد .
به گفته ریباک ، دوستی میان دو کشور در شرایط دشواری ها قابل ارزیابی است و بلاروس در همکاری های مشترک با ایران به دنبال سود آنی نیست و توسعه مناسبات را در سطح وسیع جستجو می کنیم.
سفیر بلاروس ، توسعه روابط گمرکی و بررسی مباحث تعرفه ای میان تهران - مینسک را خواستار شد و گسترش همکاریهای گمرکی و دیدار رئیسان گمرک دو کشور را در آینده نزدیک ضروری دانست .
وی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران را پایه گذار کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور معرفی کرد .
براساس این گزارش ، مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران نسبت به علاقه مندی بلاروس برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ابراز خشنودی کرد. وی افزود : سرمایه گذاری ایرانی ها در زمینه های مختلف از جمله صنایع نساجی برگرفته از پتروشیمی در بلاروس افزایش یافته است .
کرباسیان خاطرنشان ساخت :بلاروس عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا و از بنیانگذاران این اتحادیه است و اکنون فرصت بسیار خوبی فراهم شده تا همکاری های گمرکی میان ایران و اوراسیا گسترش یابد.
رئیس کل گمرک ایران جایگاه و ارتباط گمرک دو کشور را مهم ارزیابی و از تمایل رئیس گمرک بلاروس برای سفر به تهران استقبال کرد .
وی گفت : مسئولان ایرانی آمادگی دارند تا به همراه سرمایه گذاران و تجار و بازرگانان کشورمان ، دیدارهایی را با مقام ها و فعالان اقتصادی بلا روس داشته باشند .
کرباسیان الکترونیکی شدن رویه های گمرکی و پیاده سازی سامانه جامع گمرکی در کشورمان را یادآور شد و گفت : سامانه مزبور ،این امکان را فراهم می سازد تا برخلاف گذشته ، تبادل اطلاعات میان دو کشور به روش الکترونیکی صورت پذیرد و برای تبادل آمار و اطلاعات تجارت خارجی این موضوع اولویت دارد .
به گزارش ایرنا ، سال 2014 روابط ایران و بلاروس در عرصه های سیاسی به سرعت توسعه یافت و همکاری های اقتصادی و بازرگانی هم گسترش یافت و دراین سال حجم مبادلات بازرگانی دو کشور به حدود 130 میلیون دلار رسید.
کشور بلاروس 207 هزار و 600 کیلو متر مربع مساحت دارد و جمعیت این کشور 9 میلیون و 600 هزار نفر است و این کشور عضو سازمان جهانی گمرک محسوب می شود . ایران و بلاروس براساس مقررات صادرات و واردات دارای تعرفه ترجیحی هستند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا