کشورهایی که رابطه خود با ایران را قطع کرده‌اند، چه زیانی می بینند؟

کشورهایی که رابطه خود با ایران را قطع کرده‌اند، چه زیانی می بینند؟

اقتصاد > صنعت - ایسنا نوشت: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: کشورهایی که در حاشیه خلیج‌فارس رابطه شان را با ایران قطع کرده‌اند خود ضرر می‌کنند.

علی جهاندیده با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به مدل‌های توسعه‌ای که در اقتصاد دریایی تعریف شده است اگر کشورها بخواهند موقعیت خود را در حوزه دریایی تقویت کرده و سهم‌شان را از این تبادلات افزایش دهند قطعا راهی جز همکاری مسالمت‌آمیز با همسایگان‌شان ندارند.

وی ادامه داد: از این رو با توجه به نقش مهم و سازنده‌ای که ایران در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان دارد محدود کردن همکاری‌ها با این کشور قطعا به ضرر کشورهایی تمام خواهد شد که این تصمیم را گرفتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه روزهای خوش دریایی ایران پس از لغو تحریم‌ها فرا خواهد رسید، اعلام کرد: ایران کشوری است که با توجه به در اختیار داشتن چند بندر فعال در کشور توانایی بسیار زیادی در تخلیه و بارگیری محموله‌های ترانزیتی داشته و در صورت تقویت خود می‌تواند به عنوان محور دریایی منطقه شناخته شود.

جهاندیده اضافه کرد: از این رو با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بهبود جایگاه ایران در عرصه دریایی از یک سو و لغو تحریم‌ها که منجر به بازگشت لاینرهای بین‌المللی می‌شود از سوی دیگر قطعا روزهای خوشی در انتظار بنادر ایران خواهد بود و این موضوع می‌تواند خود در ماه‌های آینده نشان دهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا