توافقی برای دریافت طلب‌نفتی به روپیه نداریم

توافقی برای دریافت طلب‌نفتی به روپیه نداریم

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: این شرکت هیچگونه توافقی با مقامهای هندی مبنی بر پرداخت بدهی ٦,٥ میلیارد دلاری هند به ایران در قالب روپیه نداشته است.

 محسن قمصری با رد خبرهای منتشر شده رسانه های خارجی مبنی بر توافق ایران و هند برای پرداخت طلب نفتی هند به کشورمان به شکل روپیه تصریح کرد: اگر شرکت ملی نفت ایران تصمیم به گرفتن طلب خود به شکل روپیه داشت پیش از این نسبت به این کار اقدام می کرد.


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، براساس اعلام وزارت نفت، برخی رسانه ها از توافق ایران و هند برای پرداخت بدهی نفتی هند به کشورمان به شکل روپیه خبر داده اند.

قمصری که ماه گذشته سفری به هند داشت، پیشتر گفته بود که پالایشگاه‌های هندی از جمله صنایع ریلاینس علاقه‌مند به واردات نفت بیشتر از شرکت ملی نفت ایران هستند.

صنایع ریلاینس که بزرگ‌ترین مجموعه پالایشگاهی جهان را در هند اداره می‌کند، در سال 2010 تحت فشار تحریمهای غرب واردات نفت ایران را متوقف کرد.

قمصری همچنین اظهار کرد: ایران برای جذب مشتری تخفیف نخواهد داد. در حال حاضر ایران نفت خود را با دوره بازپرداخت 90روزه، حمل‌ونقل رایگان و یک سری تخفیف‌ها در زمینه قیمت به خریداران هندی می‌فروشد.

قمصری گفت: پالایشگاه‌های هندی علاقه‌مند به خرید نفت کارون غربی هستند. پالایشگاه‌های هندی دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین حدود شش میلیارد دلار بدهی به ایران دارد.

قمصری خاطرنشان کرد: ایران خواهان دریافت طلب نفتی خود به ارزهای خارجی و ترجیحا یورو است اگرچه مکانیسم دریافت این طلبها هنوز تعیین نشده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا