پیراهن«بامشادی» فقط 2میلیون‌تومان! +جدول

پیراهن«بامشادی» فقط 2میلیون‌تومان! +جدول

"بریونی" برندی است که در سال 1945 در شهر رم و توسط یک خیاط ساده کار خود را آغاز کرد. این شرکت در طول تاریخ تنها لباس های مردانه تولید کرده است و همیشه به دنیال تولید بهترین لباس ها بوده است. این برند حالا تبدیل به یکی از گران ترین برندهای پوشاک ایران هم تبدیل شده است.

«دوست دارد وقتی وارد مهمانی می شود همه نگاه ها به سمت او برگردد و محو تماشای تیپ لوکس و باکلاسش شوند، از ساعت هابلوت 20 میلیونی تا زنجیر طلا و پیراهن 2 میلیون تومانی.» بله درست متوجه شدید، این روزها در بازار پوشاک هم کلمه لوکس و گران قیمت معنا پیدا کرده است و به وفور به چشم می آید.

 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صبحانه، با همین اوضاع اقتصادی پر از رکود، عده ای هستند که می توانند مبالغ میلیونی را تنها برای یک پیراهن ساده بپردازند که به دست بهترین خیاطان دنیا دوخته شده است.

پیراهن یک مفهوم جهانی دارد که همه ما با آن آشنا هستیم. یک پارچه که به شکل خاصی دوخته شده و طریقه دوخت آن هم بسته به سبک و سلیقه مشتری متفاوت است. اکثر پیراهن هایی که در دنیا دوخته و فروخته می شوند از جنس نخ هستند و قیمت آن ها نیز بنا به شرایط نساجی یک کشور تعیین می شود و معمولا در حدی است که عامه مردم بتوانند خریداری کرده و استفاده کنند اما در میان میلیون ها برند پوشاکی که در دنیا وجود دارد تعداد انگشت شماری هم هستند که ادعا می کنند پیراهن هایشان با همه متفاوت است و به همین خاطر چندین برابر قیمت بازار از خریدار پول می گیرند.

این روزها اگر به مغازه های شمال شهر یا سایت های فروشگاهی که اقلام لوکس و به قول معروف لاکچری می فروشند، بزنید مشاهده خواهید کرد که برندهایی مانند "بریونی" وجود دارند که قیمت محصولاتشان از 1 میلیون تومان آغاز شده و به بالا می رود.

برای مثال یک پیراهن که طرح بسیار عجیبی دارد و آدم را بیشتر یاد شخصیت بامزه بامشاد می اندازد اما برند "بریونی" روی آن نصب شده است با قیمت 2 میلیون تومان به فروش می رسد و با توجه به فرهنگ غلط اشرافی گری که این روزها در میان برخی از خانواده ها رواج پیدا کرده است بعید نیست جوان هایی پیدا شوند که این پیراهن را به هر قیمتی خریداری کنند؛ پیراهنِی که قیمتش بیش از حقوق یک کارگر ساده آن هم پس از یک ماه تلاش و زحمت است.

نکته جالب در مورد این پیراهن ها این است که در بافت آن ها تنها از بهترین انواع نخ و پنبه استفاده شده است و هیچ ماده ای مانند رشته های طلا یا سنگ های قیمتی وجود ندارد و قیمت جهانی آن ها که شرکت تعیین می کند بسیار بالا و در حدود 250 یورو است با این حال تفاوت قیمت ها به خاطر رنگ یا طرحی و دکمه ای است که در پیراهن ها به کار رفته و تفاوت دیگری در آن ها مشاهده نمی شود.

در زیر جدول قیمت پیراهن های بریونی که در فروشگاه های فروخته می شود را مشاهده می کنید:

مدل پیراهن

قیمت(ریال)


 

پیراهن آستین بلند قرمز

24.710.000


 

پیراهن آستین بلند ساده

23.090.000


 

پیراهن آستین بلند ساده

22.010.000


 

پیراهن آستین بلند راه راه

22.000.000


 

پیراهن آستین بلند طرح دار

20.000.000


 

پیراهن آستین بلند طرح دار

20.000.000


 

"بریونی"، برندی مخصوص بچه پولدارها

"بریونی" برندی است که در سال 1945 در شهر رم و توسط یک خیاط ساده کار خود را آغاز کرد. این شرکت در طول تاریخ تنها لباس های مردانه تولید کرده است و همیشه به دنیال تولید بهترین لباس ها بوده است. این برند در حال حاضر توسط یک شرکت فرانسوی هدایت می شود و عمده فعالیت آن ها تولید لباس هایی گران قیمت و لوکس است.

خیاط های بریونی هر ساله تعداد 200 مدل کت و شلوار را در سبک ها و اندازه های مختلف می دوزند. ازاین میان، یک چهارم تولیدات مربوط به محصولات سفارشی است که به درخواست تعداد 25000 نفر مشتری خاص و درجه یک دوخته می شود. این کمپانی در سال های 2009 و 2011 به عنوان لوکس ترین برند لباس در آمریکا شناخته شده است.

محصولات این برند از همان ابتدا تنها توسط قشر مرفه خاصی خریداری می شد که درواقع همان اشراف زادگان ثروتمند اروپائی بودند. لباس رسمی پیرس برسنان و دانیل کریگ در سری فیلم های جیمزباند از جمله طراحی های این شرکت است.

هزینه نگهداری سرسام آور از پیراهن لوکس

همیشه خریدن وسایل لوکس نیاز به یک جیب پر پول برای نگهداری دارد و یک پیراهن گران قیمت هم از این دست جدا نیست. فرض کنید که این پیراهن 2 میلیون تومانی با چند بار پوشیدن کثیف شده و نیاز به شستشو دارد و از آنجایی که ترس دارید در خانه و با مواد معمولی آن را بشویید به یک خشکشویی سری می زنید تا لباس خود را تمیز کنید و آنجاست که با قیمت های سرسام آور برای شستش و اتوی یک پیراهن روبرو می شوید.

برای بدست آوردن قیمت شستشوی یک پیراهن 2 میلیون تومانی به یکی از خشکشویی های شمال تهران رفتیم و در صحبت با مسئول خشکشویی متوجه شدیم که هزینه شستشو و اتوی یک پیراهن لوکس از 80 هزار تومان آغاز می شود و ممکن است گران تر از این هم بشود.

وقتی علت این قیمت بالا را جویا شدیم متوجه شدیم که خشکشویی در مقابل این پیراهن ها، احساس خطر می کنند به همین دلیل باید آن را به تنهایی و به دور از لباس های دیگر بشویند و بهترین مواد را برای آن استفاده کند که به طبع، قیمت هم بالاتر می رود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا