برندسازی جایگاه‌ سوخت باوجود یک تولیدکننده بی‌معنی است

برندسازی جایگاه‌ سوخت باوجود یک تولیدکننده بی‌معنی است

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: برند سازی به معنی رقابتی کردن کیفیت محصولی است که ارائه می‌شود و این در حالی که ما فقط یک تولیدکننده ...

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: برند سازی به معنی رقابتی کردن کیفیت محصولی است که ارائه می‌شود و این در حالی که ما فقط یک تولیدکننده بنزین داریم و چنین کاری بی‌معنی است.

به گزارش ایسنا، بیژن حاج‌محمدرضا امروز در نشستی خبری در خصوص موضوع برندسازی جایگاه‌های سوخت که مدتی پییش توسط وزیر نفت مطرح شد گفت: موضوع صرفا عوض کردن وضعیت شکلی یک جایگاه و نصب یک تابلو نیست، بلکه در برندسازی باید برند ها بر سر کیفیت محتوا و محصولی که به مردم ارئه می‌کنند رقابت کنند، ولی زمانی که ما فقط یک تولیدکننده داریم و در نهایت دو نوع بنزین یورو2 و یورو4 که آن‌هم به صورت محدود توزیع می‌شود، چطور می توان برند سازی کرد؟

وی در ادامه بیان این که 630 جایگاه سوخت مجوز اضافه شدن به مجموعه های جایگاه های کشور را دریافت کردند، گفت: بر اساس آخرین آمار 630 جایگاه مجوز اضافه شدن به مجموعه را دریافت کردند که باید تا پایان سال 95 کار خود را به اتمام برسانند، که در حال حاضر میزان پیشرفت این جایگاه‌ها متفاوت است.

حاج‌محمدرضا افزود: طبق اعلامی که شرکت ملی نفت به جایگاه های در حال احداث داشته است، جایگاه‌هایی که تا 25 درصد پیشرفت در عملیات احداث داشته‌اند باید تا پایان سال 95 پروژه‌های خود را تکمیل، و آنهایی که هیچ پیشرفتی در ساخت نداشتند باید حداقل خود را به بالای 25 درصد برسانند که در صورت عدم تحقق در زمان مقرر مجبور خواهند بود جایگاه های خود را در قالب یکی از برندها به بهره‌برداری برسانند.

وی با اشاره به این که هیچ گونه کمبود سوختی در داخل نداریم ادامه داد: الآن بیش از 10 میلیارد لیتر بنزین در مخازن کشور ذخیره سازی شده و انبارها مرتب در حال فعالیت هستند به طوری که اگر ما برای مدتی فرایند تولید را متوقف کنیم مشکلی در ارائه سوخت به مردم به وجود نمی آید.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با بیان این که میزان تبخیر فراورده ای که توزیع می‌شود، برای شهرهای بزرگی مثل تهران بیش از آن چیزی است که شرکت ملی نفت پرداخت می‌کند گفت: بنزین یورو4 نسبت به بنزین یورو2 بسیار فرار تر است و حتی در زمان تخلیه آن جایگاه توسط نفت کش، نفس کشیدن در محدوده تخلیه سخت می‌شود، در حالی که این گاز بنزینی که در هوا منتشر می‌شود، بنزینی است که ما بابت آن هزینه پرداخت کردیم و قسمتی از هزینه آن (معادل 4.5 لیتر در 1000 لیتر) توسط شرکت ملی نفت پرداخت می‌شود.

وی آزاد سازی قیمت بنزین را مورد استقبال این اتحادیه دانست و ادامه داد: با آن که ما از ابتدا با بحث سهمیه ای شدن بنزین در شرایطی که اضطراری وجود نداشت مخالف بودیم، اما وقتی عنوان ملی شدن به این طرح اطلاق شد سکوت کردیم، از طرفی دیگر طرح سهمیه بندی و کارتی شدن سوخت قرار بود در بازه 6 ماهه اجرا شود که تا الآن 9 سال به طول انجامید و در نهایت هم آزاد شد که ما از این آزاد سازی استقبال می‌کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا