معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خبر داد

اعتبار خرید تضمینی آب در بودجه ۹۵ به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید

اعتبار خرید تضمینی آب در بودجه ۹۵ به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با تلاش های وزارت نیرو برای سال ۱۳۹۵ اعتبار خرید تضمینی آب در کشور به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته اما با این وجود نیز در زمینه اعتبارات آب کمبود داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «رحیم میدانی» معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در نشست مشترک با «جاسم جادری» استاندار هرمزگان اظهار داشت: احداث بدنه سد سرنی میناب از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی انجام می شود و براساس پیش بینیهای صورت گرفته سد سرنی طی سه سال ساخته می شود.

وی افزود: همچنین در کنار این سد، یک خط انتقال آب 36 کیلومتری و یک تصفیه خانه آب با ظرفیت 2 میلیون متر مکعب بر ثانیه نیز برای آن ساخته می شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه "این پروژه توسط شرکت توسعه منابع آب و نیرو احداث خواهد شد و به استان هرمزگان تحویل داده می شود"، گفت: برای تامین آب شرب مردم در کل کشور مشکلاتی وجود دارد که مهمترین آن دسترسی به منابع آب مطمئن و تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه ها است؛ از اینرو باید اولویت منابع اعتباری را برای تامین آب شرب مردم قرار دهیم.

میدانی به افزایش رفت و آمدهای شرکت های خارجی به ایران اشاره کرد و گفت: شاهد اعلام آمادگی کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در بخش آب ایران با اجرای برجام هستیم.

وی افزود: با تلاش های وزارت نیرو برای سال 1395 اعتبار خرید تضمینی آب در کشور به 500 میلیارد تومان افزایش یافته اما با این وجود نیز در زمینه اعتبارات آب کمبود داریم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا