اقتصاد آنلاین بررسی کرد

چشم‌انداز بازار سرمایه در بلندمدت

چشم‌انداز بازار سرمایه در بلندمدت

یک تحلیلگر بازار سرمایه با تشریح تاثیر نرخ فعلی سود بانکی بر بازارسرمایه گفت:در بلند مدت قطعا بازار سرمایه بهترین مکان برای سرمایه گذاری خواهد بود.

ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره تاثیر نرخ فعلی سود بانکی بر بازار سرمایه، اظهار کرد:تاثیر نرخ سود بانکی به عنوان تعیین کننده بازده مورد انتظار، در نسبت قیمت به درآمد بازار منعکس می شود بنابراین در سطح کلان مهمترین عاملی که ابتدا باعث خروج نقدینگی از بازار شده و پس ازان مانع از ورود نقدینگی شده، سود بانکی است.
وی در ادامه افزود: با این حال به دلیل تاثیر با اهمیت بانکداری در اقتصاد ایران و کمبود منابع در نظام بانکداری کشور، در میان مدت نیز انتظار کاهش سود بانکی را نباید داشت و از این ناحیه نسبت قیمت به درآمد بازار قابلیت افزایش ندارد.

این کارشناس بازارسرمایه همچنین به تحلیل وضعیت بازار در بلند مدت پرداخت و گفت:در بلند مدت قطعا بازار سرمایه بهترین مکان برای سرمایه گذاری خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، تحلیلگر کارگزاری بانک پاسارگاد خاطرنشان کرد:با فرض عدم ایجاد مشکل در اجرای برجام و برداشته شدن تحریم های اقتصادی، کشورمان در یک بازه یک ساله نسبت به گذشته دوبرابر صادرات نفت خواهد داشت که تا حد زیادی افت قیمت نفت را پوشش می دهد و در مقطع بعدی با راه اندازی پالایشگاه های میعانات گازی و صادرات میعانات گازی، میزان درآمد های ارزی با شیب تندی افزایش خواهد یافت.

هلالات با اشاره به اینکه دولت در این مرحله قادر به وصول درآمدهای ارزی می شود و آنرا با نرخ نسبتا مناسبی به ریال تبدیل می کند، اظهار کرد: باید توجه داشت که دولت بزرگترین تغذیه کننده منابع ارزی کشور است و تیم اقتصادی دولت نشان داده در تخصیص منابع ارزی مهارت خاصی دارد بنابراین چشم انداز بلند مدت روشن است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا