رحمانی خبر داد:

استخراج سالانه ۴۶ میلیون تن ماده معدنی در فارس

استخراج سالانه ۴۶ میلیون تن ماده معدنی در فارس

گروه معادن - سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس از وجود 510 واحد دارای پروانه بهره‌برداری معدنی در استان فارس خبر داد و گفت: متاسفانه عمده این واحدها به دلیل مشکلات مختلف نیمه تعطیل و یا تعطیل هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به شیراز، یداله رحمانی در همایش مدیریت در اقتصاد معدن که در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی شیراز برگزار شد، با بیان اینکه اشتغال حدود 7 هزار نفر در بخش معدن استان فارس عدد بسیار کمی محسوب می‌شود، اظهار کرد: استان فارس در زمینه تولید بسیاری از مواد معدنی در رتبه‌های اول تا پنجم کشور قرار دارد اما در حوزه صنایع معدنی بسیار ضعیف است. 8 کارخانه فراوری سیمان در استان وجود دارد و یک کارخانه سیمان نیز در دست بهره‌برداری است.

وی افزود: همچنین فولاد پاسارگاد با ظرفیت 1.5 میلیون تن در استان فارس در حال تولید است و فولادهای نی‌ریز، فسا و اقلید نیز در دست اجرا هستند. از 39 ماده معدنی شناسایی شده در استان فارس 20 ماده معدنی در استان در دست استخراج و بهره‌برداری است. همچنین مجموع ذخایر معدنی استان فارس بالغ بر 2.6 میلیارد تن است که از این نظر در کشور رتبه دوم را در اختیار دارد. میزان استخراج سالانه مواد معدنی در استان فارس نیز به حدود 46 میلیون تن می‌رسد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا