بهرامن خبر داد:

موافقت وزیر اقتصاد با استمهال یک ساله حقوق دولتی معادن

موافقت وزیر اقتصاد با استمهال یک ساله حقوق دولتی معادن

گروه معادن - رئیس خانه معدن ایران با اشاره به ابلاغ توافق‌نامه بخش معدن با سازمان منابع طبیعی در روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد: اگر این توافق نامه به صورت کامل اجرا شود، شاهد حل بسیاری از مشکلات بخش معدن در ارتباط با منابع طبیعی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به شیراز، محمدرضا بهرامن در همایش مدیریت در اقتصاد معدن که در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر امروز تحریم‌ها علیه ایران برداشته شوند باز هم بدست آوردن دوباره بازارهای صادراتی در این حوزه راحت نخواهد بود، افزود: موارد تشویقی متعددی در قانون معادن وجود دارد اما متاسفانه اجرایی نمی شوند.

وی با بیان اینکه برخی تحرکات پیش آمده در منطقه علیه ایران به خاطر این است که جلوی ورود سرمایه به کشورمان در فضای جدید گرفته شود، اظهار کرد: استمهال حقوق دولتی به مدت سه سال پیشنهاد شده بود که وزیر اقتصاد تنها با فرصت یک ساله استمهال حقوق دولتی موافقت کرد.

رئیس خانه معدن ایران در ادامه با اشاره به جدی بودن میزان رکود موجود در بخش معدن و صنایع معدنی کشور عنوان کرد: به عنوان مثال معدنی مانند خاک نسوز آباده پیش از این محصولش عملا اسکناس بود و سریع به فروش می‌رفت اما الان دچار بحران شده است. به همین دلیل باید تمام تلاش ما در شرایط کنونی این باشد که به هر نحوی از رکود و بحران عبور کنیم.

بهرامن همچنین بدون اشاره به جزئیات بیشتر، تصویب اصل 85 را در مجلس فاجعه‌ای برای بخش معدن کشور دانست و گفت: یکی از انتقادات وارده به سامانه کاداستر در زمان ثبت محدوده‌ها این بود که باید سامانه تا قبل از شروع زمان ثبت محدوده‌ها قفل می‌شد تا کسی قبل از شروع زمان اعلام شده نمی‌توانست اقدام به ثبت محدوده کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا