مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس خبر داد:

سود اوراق اجاره جوپار یک روز قبل از سررسید واریز شد

سود اوراق اجاره جوپار یک روز قبل از سررسید واریز شد

در حال حاضر بیش از 66 هزار میلیارد ریال انواع اوراق بهادار بادرآمد ثابت و با سود تضمین شده شامل اوراق مشارکت، اجاره، مرابحه و اسناد خزانه اسلامی متعلق به دولت، شهرداریها و شرکتهای خصوصی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران وجود دارد که بصورت روزانه توسط مردم مورد معامله و نقل و انتقال قرار میگیرد.


 

سود و اصل مبلغ اوراق اجاره جوپار متعلق به شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار به میزان بیش از 43 میلیارد تومان، روز پنجشنبه به حساب آخرین دارندگان این اوراق روز پنجشنبه 17 دی ماه و یک روز قبل از سررسید اوراق به حساب دارندگان آن واریز شد.

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس با بیان مطلب بالا به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: این اوراق در تاریخ 18 دی ماه 90 منتشر شد که تاریخ سررسید آن 18 دی ماه 94 اعلام شده بود.

علیرضا توکلی ابراز داشت: نرخ سود 20 درصد  و پرداخت سود به صورت سه ماه یکبار بود.

وی مبلغ انتشار را 415 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بانی، شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار، ناشر، شرکت واسط مالی خرداد و ضامن ، بانک آینده بود. همچنین حسابرس، موسسه حسابرسی مدیران مستقل و بازارگردان و متعهد پذیره نویسی تامین سرمایه نوین بودند.

 

وی با اشاره به اینکه این اوراق با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شده بود، خاطرنشان کرد: موضوع انتشار این اوراق، تامین مالی شرکت جوپار بمنظور خرید 261 واگن باری، 30 واگن مسافری و 2 واگن رستوران بوده است.

 

توکلی ادامه داد: این اوراق در دی ماه سال 1390 در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیرش شد و پس از انجام کامل پذیره نویسی ظرف یک روز، وجوه مربوطه در اختیار شرکت جوپار قرار گرفت. این شرکت طی چهار سال بیش از 332 میلیارد ریال سود به خریداران و دارندگان این اوراق پرداخت کرد. بازده این اوراق طی چهار سال بیش از 80 درصد برای دارندگان آن بوده است.

 

گردش معاملات اوراق جوپار

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس با اشاره به اینکه مجموع معاملات انجام شده بر روی این اوراق طی مدت انتشار، بیش از 6134 میلیارد ریال بوده است، گفت: بنابراین این اوراق طی چهار سال 14.7 ( چهارده و هفت دهم ) دفعه گردش داشته است و این به معنای گردش متوسط سالانه 3.7 ( سه و هفت دهم) دفعه بوده است که نسبت بسیار خوبی است و نشان دهنده نقدشونده بودن این اوراق طی چهار سال است.

 

وضعیت انواع اوراق موجود در بازار

توکلی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 66 هزار میلیارد ریال انواع اوراق بهادار بادرآمد ثابت و با سود تضمین شده شامل اوراق مشارکت، اجاره، مرابحه و اسناد خزانه اسلامی متعلق به دولت، شهرداریها و شرکتهای خصوصی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران وجود دارد که بصورت روزانه توسط مردم مورد معامله و نقل و انتقال قرار میگیرد.

وی مهمترین خصوصیت اوراق موجود در فرابورس را اینگونه برشمرد: هیچ جریمه‌ یا نرخ شکستی بابت فروش قبل از سررسید را ندارند و مردم حتی در بازه های زمانی کوتاه مدت ( حتی 10روزه) هم می توانند وجوه و پس انداز خود را در این بازار صرف خرید انواع اوراق کنند و از سود روزشمار آن بهره‌ مند شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه سودهای دوره ای در مقاطع سه ماهه یا ماهانه ( بر اساس نوع اوراق ) به صورت خودکار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب دارندگان این اوراق واریز می شود، افزود: بنابراین مردم و دارندگان این اوراق هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت سود خود ندارند، زیرا سود و حتی اصل مبلغ اوراق در سررسید به صورت خودکار به حساب ایشان واریز می شود.

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس در پایان از ایفای بموقع تعهدات بانی، ناشر و ضامن این اوراق که حتی چند روز قبل از سررسید نسبت به تامین وجوه این اوراق اقدام کردند، از شرکت تامین سرمایه نوین که به عنوان مشاور عرضه و پذیرش و همچنین بازارگردان این اوراق طی چهار سال گذشته اهتمام ویژه ای برای ایفای بموقع تعهدات انجام داد، ابراز قدردانی کرد.

وی ادامه داد: شرکت مدیریت دارایی مرکزی و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در چند روز اخیر بطور ویژه تلاش کرد تا مبالغ تامین شده توسط بانی و ناشر با کمترین فاصله زمانی به حساب مردم و دارندگان این اوراق واریز شود.

 

توکلی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 7 اوراق مختلف با ارزش بیش از 13 هزار میلیارد ریال سررسید شده و اصل مبلغ اسمی و سود این اوراق به حساب آخرین دارندگان آنها واریز شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا