جزییات توافق همکاری مشترک راه‌آهن ایران و زیمنس

جزییات توافق همکاری مشترک راه‌آهن ایران و زیمنس

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت زیمنس آلمان در حوزه‌های برقی کردن خط ریلی تهران– مشهد، خط پر سرعت تهران – اصفهان، تامین و نگهداری ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری، توسعه و بروز سازی سیستم‌های راه آهن، آموزش و انتقال تکنولوژی تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت راه و شهرسازی متن تفاهم‌نامه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت زیمنس آلمان را منتشر کرد به شرح ذیل است:

از آنجاییکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند چشم انداز بیست ساله توسعه ایران در نظر دارد تا نسبت به توسعه حمل و نقل ریلی در بخش‌های مختلف اقدام نماید، و از آن جاییکه شرکت زیمنس دارای تجربه مفیدی در این حوزه بوده و همکاری طولانی در تامین تجهیزات ریلی در ایران داشته و علاقه‌مند به توسعه همکاری با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است و از آن جاییکه زیمنس روابط تجاری بلند مدت با مشتریان و شرکاء متعدد ایرانی داشته که قابلیت افزایش معتنابهی را داراست.

طرفین توافق می نمایند تا:

موضوع مذاکره و برنامه زمانی

طرفین در نظر دارند وارد مذاکرات در خصوص همکاری‌های جدید در حوزه ریلی آغاز نموده و علاقه‌مند به سرعت بخشیدن به مذاکرات (که از این پس به اختصار مذاکرات خوانده می‌شود) به منظور انعقاد قراردادهایی (از این پس قرارداد) در زمینه‌های ذیل با استفاده از تهسیلات فاینانس (هماهنگی به کمک زیمنس خواهد):

- برقی کردن خط ریلی تهران-مشهد

گستره: شامل سیگنالینگ٬ تجهیزات برقی٬ لکوموتیو برقی٬ واگن مسافری و سرویس و نگهداری کامل.

- خط پرسرعت تهران-اصفهان

گستره: زیمنس در صدد است تا بر روی یک پیشنهاد فنی و مالی کار کرده به نحوی که قادر به ارائه پیشنهاد سیگنالینگ و قطار مسافری سریع‌السیر جهت این پروژه باشد. طرفین توافق می‌نمایند تا هرچه سریع‌تر وارد مباحث فنی در خصوص تأمین و نگهداری گردند.

- ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری

گستره: ۵۰۰ دستگاه سالن مسافری به انضمام بررسی امکان تأمین فاینانس. طرفین توافق می‌نمایند تا هرچه سریع‌تر وارد مباحث فنی و مالی در خصوص تأمین و نگهداری گردند. زیمنس امکان ارائه فاینانس را بررسی می‌کنند (به طور مثال٬ توسط موسسات مالی پیشتیبانی شده توسط سازمان‌های اعتبار صادارت).

- توسعه و بروزسازی سیستم‌های راه‌آهن ایران

گستره: توسعه سسیستم‌های راه‌آهن ایران (سیگنالینگ٬ برقی نمودن٬ ناوگان٬ مخابرات و غیره) شمال انتقال تکنولوژی و نگهداری.

- آموزش

گستره: مشاوره و ارائه آموزش‌های تحصیلی به راه‌آهن و مرکز آموزش و تأمین سیمیلاتورهای مرتبط با لکوموتیوها و قطارهای مورد استفاده در ایران.

- انتقال تکنولوژی

زیمنس در نظر دارد از طریق انتقال شرکاء داخلی (با تأیید راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) نسبت به انتقال دانش فنی و ساخت داخل نمودن تجهیزات مختلف از جمله ناوگان و تجهیزات آن٬ سیگنالینگ٬ مخابرات و تجهیزات برقی نمودن راه‌آهن اقدام نماید. زیمنس در صدد ایجاد توانایی‌ها و ظرفیت‌های محلی برای تعمییر و نگهداری از طریق نمایندگی زیمنس٬ زیمنس شرکت سهامی خاص است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا