قیمت جهانی طلا به زودی به کمتر از 950 دلار خواهد رسید

قیمت جهانی طلا به زودی به کمتر از 950 دلار خواهد رسید

موسسه سرمایه گذاری اف سی استون پیش بینی کرد: سال 2016 میلادی هم سال سختی برای طلا خواهد بود و قیمت این فلز زرد به زودی به کمتر ...

موسسه سرمایه گذاری اف سی استون پیش بینی کرد: سال 2016 میلادی هم سال سختی برای طلا خواهد بود و قیمت این فلز زرد به زودی به کمتر از 1000 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

موسسه سرمایه گذاری اف سی استون اعلام کرد: میانگین قیمت جهانی طلا در سال 2016 میلادی بین 950 تا 1200 دلار در نوسان خواهد بود ولی طلا امسال نیز دوران سختی را در پیش رو خواهد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون تحت تاثیر تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه به خصوص تحولات اخیر بین ایران و عربستان و همچنین کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی، با افزایش نسبی روبرو شده است.

موسسه اف سی استون افزود: اگر روند نزولی شاخص سهام ادامه یابد، قیمت طلا احتمالا با افزایش نسبی روبرو خواهد شد. ولی غیر از این عامل و تنش های سیاسی خاورمیانه که به نظر می رسد کوتاه مدت و مقطعی باشد، بعید به نظر می رسد که عامل دیگری موجب افزایش قیمت طلا در ماه های آینده شود.

به اعتقاد تحلیلگران موسسه اف سی استون، قیمت طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو آمریکا به خصوص افزایش احتمالی نرخ بهره و همچنین تقویت ارزش دلار قرار خواهد داشت و این دو عامل فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.

تقاضای فیزیکی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز وضعیت امیدوار کننده ای ندارد. افت درآمد کشاورزان هندی طی ماه های اخیر تاثیر منفی زیادی بر تقاضای طلای این کشور داشته است. تصمیم دولت چین نیز برای مقابله گسترده با مفاسد مالی ، موجب افت محسوس تقاضای طلا در این کشور شده است.

موسسه اف سی استون افزود: پیش بینی ما این است که قیمت طلا در سال 2016 میلادی بین 950 تا 1230 دلار در نوسان خواهد بود و طلا در مجموع سال سختی را پشت سر خواهد گذاشت.

این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرد: قیمت نقره نیز امسال بین 12.50 تا 15.50 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود. قیمت هر اونس پلاتین نیز امسال بین 750 تا 1000 دلار در نوسان خواهد بود.گمانه زنی های مختلفی در خصوص وضعیت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده مطرح شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا