مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری ایران خبر داد

برگزاری اجلاس سه‌جانبه توسعه تجارت بین ایران، افغانستان و هند

برگزاری اجلاس سه‌جانبه توسعه تجارت بین ایران، افغانستان و هند

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی کشور گفت: قرار است اجلاس سه جانبه ای بین کشورهای ایران، افغانستان و هندوستان برای توسعه مناسبات تجاری اجرا و تفاهمنامه هایی در این رابطه امضا شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا از سیستان و بلوچستان، محمد سعیدی نژاد در جریان سفر رئیس هیئت اجرایی دولت افغانستان به چابهار، در جمع مدیران و سرمایه گذاران دو کشور در دانشگاه آزاد چابهار اظهار کرد: اهمیت تجارت از بندر چابهار برای تجار کشورهای منطقه بسیار روشن و واضح است، دولت سیاست کلی خود را توسعه منطقه چابهار قرار داده و یکی از محورهای مهم دولت در توسعه منطقه شرق کشور، توسعه سواحل مکران است.

وی با بیان اینکه از اقدامات اساسی برای توسعه محور شرق، توجه به بحث حمل و نقل و ترانزیت دریایی است، افزود: دولت سیاست خود را برای توسعه سرمایه گذاری در بندر چابهار قرار داده است، توسعه این بندر یک هدف اصلی برای کشور است.

معاون وزیر راه با بیان اینکه بندر چابهار می تواند، مرز میلک سیستان را نیز از لحاظ توسعه جنوب شرق تحت الشعاع خود قرار دهد، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این منطقه، سیستان و بلوچستان را در آینده ای نزدیک توسعه یافته ببینیم.

این مسئول گفت: بندر چابهار علاوه بر اینکه برای ایران مهم است، برای کشورهای آسیای میانه نیز دارای اهمیت و جایگاه ویژه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری ایران چابهار را فضایی مناسب برای بارانداز کالا در منطقه ارزیابی و بیان کرد: برای توسعه این بندر تفاهمنامه های مشترکی با کشور ایران و هند امضا شده که در این تفاهمنامه ها، مقرر شده 85 میلیون دلار از سوی کشور هند در بندر چابهار سرمایه گذاری شود.

وی افزود: همچنین در روزهای گذشته برنامه های زیادی برای توسعه و گسترش منطقه آزاد چابهار برنامه ریزی شده است، بطوریکه دولت مصوبه ای برای استفاده از اعتبارات صندوق ملی برای توسعه منطقه چابهار پیش بینی کرده است که میزان این سرمایه گذاری، 400 میلیون دلاراست.

این مسئول ادامه داد: همچنین قرار است اجلاس سه جانبه ای بین کشورهای ایران، افغانستان و هندوستان برای توسعه مناسبات تجاری اجرا و تفاهمنامه هایی در این رابطه امضا شود.

سعیدی نژاد گفت: علاوه بر اینها دولت برای سرمایه گذاری در بندر چابهار 1400 میلیارد تومان در نظر گرفته است که امیدواریم با این اعتبارات بتوانیم توسعه فعالیت های اقتصادی را در بین کشورهای همسایه خود داشته باشیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا