این 2 روز، چرا شاخص بورس رشد کرد؟

این 2 روز، چرا شاخص بورس رشد کرد؟

به نظر می رسد کاهش ارزش سود بین بانکی که به مثابه یک سیاست اجرایی در مسیر کاهش دادن نرخ سود بانکی در دستور کار قرار یافت نوعی انتظار مثبت برای کاهش نرخ سود رادر میان فعالان بازار ایجاد کرده است.

افرادی از فعالان بازار سرمایه و بانک با این انتظار که کاهش نرخ سودبانکی زودتر اتفاق بیفتد منابع خود را از بانک به بورس سوق داده اند. علاوه بر این قیمت اکثریت سهام شرکتهای فعال در بازار سهام به کف رسیده است و بازیکنان در بازار سهام از این فرصت استفاده کرده و نسبت به خرید سهام شرکتها اقدام کرده اند. احتمال بیشتر خروج از رکود با نزدیک شدن به لغو تحریم  نیز از فرصت های رشد اندک بازار سهام است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ساعت24، اما تهدیدهای بازار سهام در این شرایط  ادامه روند کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی است که امروز ١٦ دی به ٣٤ دلار در هر بشکه سقوط کرد. در شرایطی که رهبران عربستان همین امروز به کشورهای قاره سبز اطلاع دادند که به آنها تخفیف جدید خواهند داد این احتمال که کاهش بیشتر قیمت نفت را شاهد باشیم فزاینده می شود.

افزایش تنش سیاسی در منطقه خاورمیانه که ایران را وارد ماجراهای ناشناس کند نیز از تهدیدهای بازار سهام در ایران است. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند در صورتی که بانک مرکزی نتواند سیاست کاهش نرخ سود بین بانکی را تداوم دهد بازار سهام از رونق دورتر خواهد شد. برنامه دولت در بودجه سال ١٣٩٥ در باره موضوعهایی مثل نرخ ارز که رشد این نرخ در روزهای اخیر از دلایل رشد قیمت شاخص کل است نیز می تواند تهدید یا فرصت باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا