یارانه 3 میلیونی برای سفر تجاری به بنگلادش

یارانه 3 میلیونی برای سفر تجاری به بنگلادش

اعزام هیأت تجاری ایران به بنگلادش با اختصاص یارانه سه میلیون تومانی به ازای هر شرکت تجاری انجام می‌شود.

حسین توحیدی‌پور که مجری اعزام هیأت تجاری بازاریابی ایران به بنگلادش است و این موضوع را با مجوز سازمان توسعه و تجارت ایران پیگیری می‌کند، وی درباره زمان اعزام هیأت تجاری ایران به بنگلادش گفت: قرار بود تاریخ اعزام هیأت ایرانی به بنگلادش 27 دی‌ماه امسال باشد، اما اتاق بازرگانی بنگلادش پیشنهاد داده این سفر 10 یا 15 بهمن‌ماه انجام شود. قرار است امروز (چهارشنبه 16دی‌ماه) نیز در دفتر رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، با برگزاری جلسه‌ای درباره اینکه این سفر را به تعویق بیندازند یا خیر، تصمیم گرفته شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، او با اشاره به اختصاص یارانه سه میلیون تومانی برای هرکدام از شرکت‌هایی که در این سفر حاضر شوند، توضیح داد: هزینه این سفر  هزار و 300 دلار به علاوه بلیط هواپیماست. بعد از بازگشت هیأت تجاری به کشور، با رد شدن گزارش‌ها و اعلام اسامی، به افرادی که به این سفر آمده‌اند، به شرطی که عضو هیأت مدیره شرکت باشند، یارانه اعطا می‌شود. سازمان توسعه تجارت ایران به هر شرکت سه میلیون تومان پرداخت می‌کند. این سه میلیون تومان یارانه اعزام هیأت تجاری است.

عضو هیأت مدیره شرکت ژورک گلستان درباره ظرفیت‌های همکاری تجاری بنگلادش با ایران اظهار کرد: ظرفیت بسیار زیاد است. به عنوان مثال ما در تجارت قیر با بنگلادش ارتباط خوبی داریم، در زمینه پوشاک با این کشور مبادله داریم و در زمینه سیمان هم بنگلادش به حضور ما در بازارهایش بسیار علاقه‌مند است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا محدودیتی در تعداد افرادی که می‌توانند به بنگلادش اعزام شوند وجود دارد؟ گفت: نه، محدودیتی ندارد. البته قطعا یک هیأت 100 نفری اعزام نمی‌شود. معمولا هیأت‌های تجاری به صورت 20 تا 40 نفری اعزام می‌شوند، مگر اینکه کشوری بسیار ویژه باشد که تعداد افراد اعزامی به 50 یا 60 نفر برسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا