پیشنهادهای ترکان به رئیس اجرایی دولت افغانستان

پیشنهادهای ترکان به رئیس اجرایی دولت افغانستان

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از پیشنهاد مشارکت در تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان و همچنین تاسیس دفاتر تجار افغانی در چابهار به رئیس اجرایی دولت افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سیستان و بلوچستان، اکبر ترکان در خصوص دیدار با رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار کرد: در این دیدار، مزیت های منطقه آزاد چابهار از جمله معافیت های پنج گانه از قبیل نیاز نداشتن به روادید، قانون کار، قانون مالیات، قانون پولی بانکی و قانون گمرک و نیز مزیت های مناطق ویژه اقتصادی تشریح شد.

مشاور رییس جمهور افزود: با تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان امکان تسهیل در ترانزیت کالا و خدمات فراهم می شود.

وی چابهار را حلقه ترانزیت کالا به افغانستان عنوان کرد و گفت: چابهار فرصت‌های بی‌شماری برای سرمایه‌گذاری دارد و در این میان تجار افغانی توجه ویژه ای به این منطقه دارند.

ترکان با اشاره به جایگاه تجار افغانی در مبادلات تجاری ایران و افغانستان گفت: در این نشست بر اهمیت جایگاه کریدورهای چابهار دوغارون و چابهار میلک تاکید شد، ضمن اینکه با توجه به لایحه ایجاد "منطقه آزاد سیستان"، منطقه میلک نیز جزو محدوده این منطقه خواهد بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار کرد: در حال حاضر تجار افغانی که خارج از این کشور به فعالیت مشغول هستند در کشورهای حاشیه خلیج فارس دفاتر نمایندگی تاسیس کرده اند و کالاهای خود را از طریق آن کشورها به چابهار می آورند و مجددا از طریق این منطقه به افغانستان و کشورهای آسیای میانه ارسال می کنند.

وی تاکید کرد: به این هیات عالی رتبه کشور افغانستان پیشنهاد دادیم تا تجار افغانی دفاتر خود را در چابهار تاسیس کنند تا ترانزیت مجدد کالاها مقرون به صرفه‌تر باشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا