رشد پرقدرت بورس/ تکاپوی سهامداران در تالار حافظ

رشد پرقدرت بورس/ تکاپوی سهامداران در تالار حافظ

بورس تهران در آخرین روز هفته و در دومین روز متوالی با رشد پر قدرتی مواجه شد و موفق شد تا بعد از مدتها همه نگاه ها را به سمت خود جلب کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران که از روز گذشته و با رشد 300 واحدی شاخص جان دوباره گرفته و بعد از مدتها رخوت و رکود با تکاپوی سهامداران برای خرید سهام شرکتهای ارزان قیمت بورس مواجه شده است که در معاملات امروز نیز پر قدرت تر از روز گذشته حاضر شد و با رشد 500 واحدی شاخص و افزایش قیمت ها به کار خود پایان داد.

نزدیک شدن به زمان لغو تحریم ها و همچنین زمزمه های برداشته شدن سوئیفت و رشد قیمت دلار موجب جلب توجه سهامداران به تالار شیشه‌ای شد و با افزایش ارزش و حجم معاملات، ورود محسوس نقدینگی به این بازار را رقم زد.

البته نگرانی هایی همچون کاهش قیمت‌های جهانی، گزارش های ضعیف شرکتها و تنش های سیاسی همچنان در بورس تهران وجود دارد، اما نزدیک شدن به زمان برداشته شدن تحریم ها و همچنین اتخاد سیاست های انبساطی دولت و ر شد قیمت دلار، موجب شده است تا اهالی تالار شیشه ای بعد از دو سال رکود پی در پی در تالار شیشه ای فعال شوند.

در این شرایط به دلیل ارزندگی اکثر سهم های بورسی، برخی از صاحبان نقدینگی برای خرید سهام شرکتها به تکاپو افتاده و در حال خرید سهام شرکتهای ارزان قیمت هستند، همچنین سهامداران حقیقی نیز بیشتر در این بازار فعال شدند و با مثبت شدن بورس انگیزه بیشتری برای داد و ستد پیدا کردند.

افزایش تقاضا در بورس تهران و تمایل به خرید سهام شرکتها موجب شد تا امروز شاخص بورس تهران بعد از ماه ها رکود رشد 576 واحدی را تجربه کند و به کانال 62 هزار و 632 واحدی برسد.

در بازار امروز شرکتهای نفت و گاز پارسیان، مپنا، بانک صادرات، تجارت، ملت، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو و پتروشیمی پردیس در افزایش شاخص بورس تاثیر گذاشتند و در مقابل شرکتهایی همچون چادرملو، فولاد خراسان و صنایع بهشهر تاثیر منفی ناچیزی در بورس گذاشتند.

در بازار امروز همچنین تقاضا از سمت شرکتهای کوچک به سمت شرکتهای بزرگ جلب شد به طوری که شرکتهای حفاری شمال، مپنا و سایپا از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و تهران شیمی، سیمان اصفهان و خوراک دام پارس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

همچنین امروز با افزایش تقاضا و رشد قیمت ها، ارزش و حجم معاملات نیز به شدت افزایش پیدا کرد و این متغیر بعد از مدتها روند رو به رشدی به خود گرفت به طوری که در معاملات آخرین روز هفته بیش از 2 هزار و 95 میلیون سهم داد و ستد شد و ارزش معاملات به 319 میلیارد تومان رسید؛ همچنین ارزش بازار سرمایه نیز رشد کرد و در سطح 271 هزار میلیارد تومان متوقف شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا