نشست شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء تشکیل شد

نشست شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء تشکیل شد

نخستین نشست شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء (IoT) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، قنبری - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در این نشست که به منظور "ارائه گزارش تصمیمات اخذ شده و اقدامات به عمل آمده در رابطه با طرح اینترنت اشیاء (IoT)، بررسی نقشه راه توسعه این فناوری در کشور و بررسی نظر اعضای شورای راهبری طرح برگزار شد، با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح برای بالا بردن بهره وری در کشور، خواستار ارایه گزارش روند کارهای انجام شده از مجری طرح شد.

هومن ضرابی مجری طرح نیز، گزارشی از روند کارهای انجام شده با عناوین "سهم بازار اینترنت اشیاء، آمار شرکت‌های پیش رو در حوزه فناوری اینترنت اشیاء، میزان سرمایه گذاری انجام شده در این زمینه در سطح بین المل، سوابق طرح، ابعاد و حوزه‌های طرح، برنامه اجرایی طرح، دستاورد‌های اجرایی طرح، اهداف فاز اول طرح، اهم فعالیت‌های فاز اول، ساختار اجرایی مدیریت طرح، مدل اجرایی طرح و پیش بینی برنامه‌ها برای جذب سرمایه طرح کلان در 5 سال" برای حاضران ارائه کرد که اعضای جلسه به ارایه نظرات خود در خصوص طرح پرداختند.

در پایان نخستین جلسه شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء، دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت با جمع بندی مطالب بر لزوم ایجاد یک پارک اینترنت اشیاء (IoT) برای اثر بخشی و هماهنگ کردن تمام فعالیت‌های در حال انجام در کشور تاکید کرد.

با درخواست مهندس قنبری و تایید اعضا جلسات این شورا هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد. همچنین علاقه مندان تمام اطلاعات مربوط به این طرح را می توانند در سایت طرح اینترنت اشیاء (IoT) به آدرس iot.itrc.ac.ir ملاحظه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا