مدیر عامل شرکت پست خبر داد

پیاده‌سازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان

پیاده‌سازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست کشور از راه‌اندازی سرویس خدمات ویژه شهروندی از طریق تماس با شماره 193 در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در یزد، حسین مهری در جمع خبرنگاران با بیان این که کسب و کار پست نیز مانند سایر بخش‌های خدماتی در جهان دچار تغییراتی شده است، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شبکه‌های الکترونیکی، پست‌نامه‌ها به تدریج در دنیا در حال کاهش است و از طرفی دولت‌ها نیز در تلاش برای الکترونیکی شدن فرآیندهای خود هستند که البته این روند در سطح جهان شتاب بیشتری نسبت به کشورمان داشته و متاسفانه کشورمان در این جهت‌گیری‌ها از دنیا عقب‌تر است و لذا سعی داریم که این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی گفت: پست‌های مدرن امروز به دنبال ایجاد شبکه‌های الکترونیکی، شبکه‌های مالی و شبکه‌های فیزیکی هستند و در واقع به سمت انتقال کالا که مهمترین بحث آن موضوع تجارت الکترونیک است، سوق یافته‌ و اکنون در حال شکل‌دهی پست لجستیک در کشور هستیم که مباحثی چون انبارداری، بسته‌بندی و انتقال و غیره را نیز به همراه دارد.

مهری با اشاره به رشد 16 درصدی جابجایی مرسوله در کشور از ابتدای سال تا روز پانزدهم دی‌ماه، تصریح کرد: در مجموع در این مدت 442 میلیون مرسوله در کشورمان جابجا شده است که استان یزد به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در این مقوله حدود 147 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از رشد 23 درصدی سرویس‌های الکترونیکی پست کشورمان در این مدت خبر داد و گفت: این رشد در استان یزد 12 درصد بوده است.

وی از رشد شش درصدی سرویس سفارشی پست کشورمان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: البته در سرویس پیشتاز این رشد منفی بوده است که در یزد تغییری در این مورد گزارش نشده است.

مدیر عامل پست با اشاره به کاهش نامه‌های عادی در کشور، خاطرنشان کرد: این بخش در کشور در مدت مذکور نسبت به زمان مشابه کاهش 21 درصدی نشان داده ولی در استان یزد این کاهش کمتر و در حدود 11 درصد بوده است.

وی ادامه داد: البته در بخش امانات پستی 12 درصد و در حوزه تجارت الکترونیکی رشد 10 درصدی را شاهدیم و امیدواریم با جهت‌گیری‌های جدید پست جمهوری اسلامی بتوانیم در سال‌های اتی سرعت بیشتری به آن بدهیم.

مهری یکی از برنامه‌های در دستور پست را شناسایی و به هنگام سازی کدهای پستی خواند و گفت: در این رابطه در کشور 45 میلیون و 300 هزار رکورد اماکن کدپستی در کشور شناسایی و به هنگام‌سازی شده که 9 میلیون رکورد مربوط به روستاها و 36 میلیون رکورد آن شهری است.

وی از تحقق 75 درصدی این طرح در حوزه اماکن شهری خبر داد ولی میزان پیشرفت در بخش روستایی را 27 درصد و کند اعلام و ابراز امیدواری کرد به دنبال رایزنی با شرکت‌های پیمانکاری جدید در این رابطه تا پایان سال این رشد به 60 تا 70 درصد برسد.

مدیر عامل پست کشورمان استان یزد را در این رابطه پیشتاز خواند و اعلام کرد: تعداد اماکن شناسایی شده در استان یزد یک میلیون و 160 هزار رکورد بوده که 211 هزار مورد ان مربوط به روستا و 950 هزار مورد آن شهری بوده است و میزان تحقق آنها در این استان به ترتیب 80 و 150 درصد بوده است.

وی یکی دیگر از اقدامات در دست اجرای پست جمهوری اسلامی را پیاده‌سازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان بر مبنای نظام GNAF بیان کرد و گفت: بر همین اساس طول و عرض جغرافیایی نیز به کدپستی اماکن اضافه خواهد شد و تمام سازمان‌ها مکلف خواهند شد از این نشانی و کدپستی برای ارائه خدمات خود استفاده کنند.

به گفته‌ی وی، با پیاده‌سازی این سامانه نوعی استاندارد‌سازی در ارائه نشانی و آدرس امکان در کشورمان ایجاد خواهد شد و بر همین اساس بانک‌های اطلاعاتی در پست شکل خواهد گرفت.

مهری در ادامه به برخی سرو‌یس‌های جدید پستی اشاره کرد و از آن جمله سرویس خدمات شهروندی با تماس شهروندان از طریق شماره 193 را نام برد.

وی گفت: این سرویس در حال حاضر خدمات پستی، خرید بلیت هواپیما و خدمات پیک را انجام می دهد و در نظر داریم خدمات متنوع دیگری که مورد نیاز شهروندان است را تنها با کمترین هزینه و در سریعترین زمان برای این سرویس مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به تاکید پست به توسعه کسب و کار تجارت الکترونیک، اعلام کرد: تنها در 9 ماهه امسال بیش از چهار میلیون بسته به ارزش جمعاً 230 میلیارد تومان از فروشگاه‌های الکترونیکی دریافت و به دست شهروندان رسیده است.

مدیر عامل پست ایران در پایان یکی از موضوعات مورد اهتمام پست در رونق تجارت الکترونیک را اعتمادسازی و رفع خلاهای موجود در بحث ارائه خدمات در کشور ذکر کرد و گفت: با تعلیق 700 فروشگاه دیگر که تاکنون برای دریافت نماد اعتماد از صنعت، معدن و تجارت اقدام نکرده‌اند طی هفته‌های اخیر، این تعداد به 1327 فروشگاه رسیده و هم‌اکنون پست در این رابطه با 2500 فروشگاه دارای نماد اعتماد همکاری دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا