در دیدار با همتای افغانستانی

ربیعی: ایران و افغانستان باید اشتغال های مرزی را افزایش دهند

ربیعی: ایران و افغانستان باید اشتغال های مرزی را افزایش دهند

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولان جمهوری اسلامی افغانستان، بر لزوم توسعه کار آفرینی کسب و کارهای خرد و کوچک و توسعه اشتغال های مرزی با این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در این دیدار آمادگی ایران را برای گسترش همکاری ها و تبادل تجربه ها با کشورهای در حال توسعه بویژه کشورهای همسایه از جمله افغانستان اعلام کرد.
ربیعی با یادآوری اینکه دو کشور مشترکات فراوان زبانی، دینی، فرهنگی و تاریخی دارند، افزود: افغانستان جایگاه مهمی در سیاست خارجی ایران دارد؛ این یک واقعیت است که افغانستان مستقل و آباد، می تواند فصل مشترک همکاری های منطقه ای و عامل پیوند کشورهای منطقه باشد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان همواره حمایت از صلح و ثبات در این کشور است.
وی، تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان را نشانه بلوغ سیاسیون افغان دانست و ابراز امیدواری کرد این وحدت و یکپارچگی تداوم داشته باشد.
ربیعی افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار افغانستان آباد و قدرتمند است و بر این اساس برای هرگونه همکاری با دولت و ملت افغانستان آمادگی دارد.
«نسرین اوریاخیل» وزیر کار، اموراجتماعی، شهدا و معلولان افغانستان نیز در این دیدار خواستار توسعه همکاری ها و انتقال تجربه های جمهوی اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله آموزش های فنی و مهارتی، توانمندسازی معلولان، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی، تامین اجتماعی و حمایت از زنان سرپرست خانوار شد.
در این دیدار طرفین بر ضرورت ساماندهی نیروی افغانی غیرمجاز در جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند و مقرر شد موارد مورد توافق در قالب تفاهم نامه مشترکی تنظیم و در آینده نزدیک منعقد شود.
ربیعی در این زمینه درخواست کرد تا دولت افغانستان نیز همکاری لازم در زمینه جلوگیری از اشتغال اتباع غیر مجاز افغانی در ایران را به عمل آورد.
معاون اول رئیس جمهوری دوشنبه این هفته در دیدار با عبدالل عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان، حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را دو میلیارد و 500 میلیون دلار در سال اعلام کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا