رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت گلستان خبر داد:

سهم ۱.۲۸ درصدی گلستان در تولیدات ناخالص داخلی کشور

سهم ۱.۲۸ درصدی گلستان در تولیدات ناخالص داخلی کشور

گرگان - رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت گلستان از سهم یک و ۲۸ صدم درصدی استان در تولیدات ناخالص داخلی کشور خبر داد.

حسین پیشقدم ظهر چهارشنبه در همایش توسعه استان گلستان بر پایه ایده های جوانان سخنانش را به بیان شاخص های فعلی گلستان پرداخت و اظهار کرد: گلستان در سال ۹۲ با حدود ۱۲۹ میلیارد ریال محصول ناخالص داخلی تنها یک و ۲۸ صدم درصد از تولیدات ناخالص داخلی کشور را در اختیار داشته است.

پیشقدم افزود: سرانه محصول ناخالص داخلی در استان به ازای هر نفر حدود ۷۰۰ هزار تومان است که این رقم در کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده که نشان می دهد شکاف بیشتری در این بخش داریم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت سرانه محصول ناخالص داخلی با نفت استان به قیمت بازار حدود ۱۲۹ هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل رشد ۴۱ درصدی را نشان می دهد.

وی به سهم بخش های مختلف استان اشاره و بیان کرد: از این تعداد سهم بخش خدمات ۵۲ درصد، کشاورزی و ماهی گیری ۲۹ درصد، ساختمان ۱۲ درصد و صنعت معدن ۸ درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت گلستان تصریح کرد: نظریه پایه توسعه استان در سال ۸۴ نوشته شده و سال گذشته مباحث جدیدی به آن اضافه شده است که از جمله آن می توان به توسعه کمی و کیفی کشاورزی، تبدیل شدن به یکی از استان های معین در تولید پروتئین کشور و تقویت زیرساخت های گردشگری اشاره کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا