در سفر معاون وزیر اقتصاد و دارایی به ارس مطرح شد؛

ظرفیت های گسترش سرمایه گذاری های خارجی در ارس مورد توجه قرار گیرد

ظرفیت های گسترش سرمایه گذاری های خارجی در ارس مورد توجه قرار گیرد

جلفا - معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور بر لزوم توجه به بسترهای موجود برای گسترش سرمایه گذاری های خارجی در منطقه ازاد ارس تاکید کرد.

محمد خزاعی ظهر چهارشنبه در نشست با مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ظرفیت های اقتصادی این منطقه گفت: ارس ترکیبی از همه عوامل موثر و جذاب برای توسعه اقتصادی است پیشرفت های بسیار خوبی در آن انجام شده و زمینه گسترش سرمایه گذاری های خارجی در این منطقه وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با استقبال از پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس مبنی بر اتخاذ فرایند کارآمد برای حضور نماینده ارس و سازمان های اقتصادی در نشست های بین المللی و حضور در جلسه های مشترک هیات های اقتصادی کشورهای خارجی افزود: منطقه آزاد ارس ظرفیت های بسیار بالایی برای حضور در مجامع بین المللی و گسترش روابط فراملی در حوزه های اقتصادی دارد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی خاطر نشان شد: ارس در مقایسه با سایر مناطق فعال تر و پیشرفته تر می باشد و با توجه به پیشرفت های بسیار خوب در حوزه صنعت و فعالیت های اقتصادی صورت گرفته در مدت زمان کوتاه و موقعیت ویژه ارس در منطقه، اقدامات لازم برای حضور نماینده این منطقه آزاد در دیدارهای خارجی و افزایش همکاری در این زمینه انجام می شود.

وی همچنین گفت: دغدغه مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس و سرمایه گذاران در زمینه نبود سیستم بانکی ویژه برای نقل و انتقال سریع ارز و تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری قابل قبول و پیگیری است و امیدواریم بزودی با رفع تحریم ها این مشکل بصورت ریشه ای مرتفع شود و علاوه بر این وجود یک مرکز خدمات مالی قدرتمند در ارس ضروری است که این موضوع را نیز پیگیری می کنیم.

لزوم حل مشکلات برای تسریع روند جذب سرمایه گذاران به ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست عدم وجود سیستم بانکی برای انتقال ارز، نبود برنامه تدوین شده برای حضور نماینده و مدیران مناطق آزاد در جلسه هیات های اقتصادی خارجی داخلی و خارجی را از مهمترین نیازهای رفع مشکلات و تسریع در روند جذب سرمایه گذاران عنوان کرد.

محسن خادم عرب باغی فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای میزبانی، حمایت و تکریم سرمایه گذاران را موضوع حیاتی برای آینده بهتر در حوزه اقتصادی بیان کرد و گفت: امروزه یکی از مهمترین شاخص های رشد و توسعه کشورها بهره مند بودن از سیستم تولید، صنعت و صادرات قدرتمند است و برای تحقق این مهم باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بکارگیری سرمایه های سرگردان در تولید و صنعت و تقویت بنیه تولید داخل برای حضور در بازارهای بین المللی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مناطق آزاد بهترین گزینه برای تحقق این موضوع و الگوسازی برای کل کشور هستند.

گفتنی است در این سفر گزارشی از آخرین تحولات و فعالیت های انجام شده در حوزه سرمایه گذاری و تامین زیرساخت ها توسط معاونین سازمان منطقه آزاد ارس ارایه شد و معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور از سایت های صنعتی مختلف و صنایع فعال این منطقه بازدید کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا