بلومبرگ گزارش داد؛

۳ عامل موثر بر روند قیمت فلزات در سال ۲۰۱۶

۳ عامل موثر بر روند قیمت فلزات در سال ۲۰۱۶

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر تحولات بازارهای جهانی برای سرمایه گذاری هستند، تحلیلگران بلومبرگ اعلام کرده اند ۳ عامل مهم در ماه های آینده بر قیمت فلزات رنگی موثر خواهد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بورس فلزات لندن روز دوشنبه گذشته به سه دلیل مهم اعم از گزارش های منفی از بخش تولید کارخانه ای چین، کاهش رقم شاخص سهام این کشور و کاهش رشد ارزش دلار در بازارهای جهانی کار خود را با افت قیمت ها آغاز کرد، برخی تحلیلگران پیش بینی کرده اند که این روند تا ۶ ماه ابتدایی سال جدید میلادی پایدار و ادامه دار است و قیمت ها تحت تاثیر سه عامل مهم دیگر روند کاهشی بیشتری را شاهد خواهد بود.

بر اساس این گزارش یکی از این عوامل پایین بودن رشد اقتصادی آمریکا است ؛ بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی کمتر از حد انتظار خواهد بود و برخی موسسات مستقل نیز رشد اقتصادی را بین ۲ تا ۲.۵ درصد پیش بینی کرده اند. بی شک کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۶ می تواند عامل مهم و موثری بر قیمت فلزات رنگی باشد.

دومین عامل نیز مربوط به بازار اشتغال آمریکا است که واقعا به رشد و رونق لازم نرسیده است؛ در حالی که ظاهرا وضعیت بازار اشتغال آمریکا طی سال های اخیر بهبود یافته و مقام های واشنگتن مدعی هستند که نرخ بیکاری از ۱۰ درصد در سال ۲۰۰۹ به کمتر از ۵ درصد رسیده ولی در عمل وضعیت بازار اشتغال هنوز مطلوب نشده و به نظر می رسد طی سال ۲۰۱۶ میلادی نرخ بیکاری مجددا افزایش یابد.

و در آخر نیز سومین عامل موثر بر قیمت فلزات رنگی این است که فدرال رزرو آمریکا احتمالا بار دیگر مجبور خواهد شد تا نرخ بهره را در سطح پایینی حفظ کند و این مساله در نهایت به نفع قیمت سایر فلزات اساسی نخواهد بود.

به این ترتیب تحلیل گران معتقدند برای سرمایه گذاران در بازارهای کالایی طی سال جاری میلادی اوضاع خیلی بهتر از سال گذشته نیست، بنابراین بر مبنای آنچه گفته شد سرمایه گذاران امسال باید با احتیاط بیشتری فعالیت کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا