صادرات سنگ آهن از زنجان کاهش می یابد

صادرات سنگ آهن از زنجان کاهش می یابد

دنیای معدن - رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: عمده مواد خام معدنی که در گذشته از استان زنجان به بازارهای مصرف خارجی صادر می شد متعلق به سنگ آهن بود که البته با صدور مجوز فرآوری این ماده همه مراحل از جمله گندله، کنستانتره و غیره در استان زنجان انجام می شود.

مهدی حمیدی در زنجان با اشاره به استقرار 315 معدن دارای پروانه بهره برداری در استان اظهار داشت: از این تعداد 247 معدن در حال فعالیت هستند.

وی در مورد دلایل فعال نبودن 68 معدن از 315 معدن استقرار یافته در استان زنجان تصریح کرد: سلب صلاحیت بهره بردار، عدم رعایت شرایط فنی در بهره برداری از معادن و عدم رعایت اصول زیست محیطی و سایر از جمله دلایل فعال نبودن معادن در استان زنجان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان صادرات مواد معدنی را از جمله مشکلات معادن دانست و عنوان کرد: البته این مشکل مختص معادن کل کشور بوده و تنها مربوط به استان زنجان نیست.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از صادرات مواد خام معدنی به خارج از کشور ابراز کرد: عمده مواد خام معدنی که در گذشته از استان زنجان به بازارهای مصرف خارجی صادر می شد متعلق به سنگ آهن بود که البته با صدور مجوز فرآوری این ماده تمامی مراحل، گندله، کنستانتره و سایر در استان زنجان انجام می شود.

حمیدی با بیان اینکه امسال هیچ ماده معدنی وارد استان زنجان نشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 26 معدن سنگ آهن در استان زنجان تلاش می کنیم تا چرخه تولید این ماده را در استان تکمیل کنیم.

وی با اشاره به مزایده بیش از بیش از 200 معدن استان زنجان تصریح کرد: امیدواریم تا بهمن ماه امسال فعالیت این میزان معدن را تعیین تکلیف کنیم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا