رادار سازمان زمین‌شناسی در شیراز راه اندازی شد

رادار سازمان زمین‌شناسی در شیراز راه اندازی شد

دنیای معدن - رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب (مرکز شیراز) گفت: رادار سازمان زمین شناسی برای مطالعه پیرامون وضعیت فرونشست استان فارس در شیراز راه اندازی شد.

با اظهار نگرانی از وضعیت بحرانی فرونشت زمین در سطح استان فارس بیان کرد: مطالعه پیرامون وضعیت فرونشست زمین در سطح استان در دستور کار سازمان زمین شناسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان فارس از جمله استانهایی است که با این پدیده به شدت روبه رواست، افزود: در این راستا رادار سازمان زمین شناسی با حضور یک تیم چهار نفره برای انجام مطالعات و به دست آوردن تصاویر از وضعیت فرونشست در سطح استان در شیراز راه اندازی شده است.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب (مرکز شیراز) در خصوص اهداف انجام این کار ادامه داد: یکی از اهداف انجام این کار به دست آوردن تصاویر و مطالعه پیرامون آن در خصوص وضعیت فرونشست در سطح استان است.

یوسفی در خصوص شهرستانهایی که با این پدیده روبه رو هستند، گفت: شهرستان های داراب، فسا، نی ریز، مرودشت و استهبان از جمله شهرستانهایی هستند که پدیده فرونشست در آنها بسیار نگران کننده است و باید هرچه سریعتر کمطالعات دقیقی پیرامون آن انجام شود.

وی با اظهار نگرانی از اینکه فرونشست در برخی از این شهرستانها زیرزمینی است، بیان کرد: در برخی از این مناطق از جمله استهبان و مردوشت شکستگیهای زیرزمینی ایجاد شده که به صورت تونلهای گسیخته بوده و نگران کننده است.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب (مرکز شیراز) گفت: ممکن است در این نواحی منازل روستایی ساخته شود که نگران کننده است زیرا در این نواحی که زمین دچار شکستگی شده تا ۱۵ الی ۲۰ متر آن نباید سازه های روستایی ایجاد شود از این رو باید این مناطق شناسایی شود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا