مدیر عامل کارگزاری کالا سپهر عنوان کرد :

اعتماد؛ پیش شرط ورود سرمایه گذاران جدید به بازار

اعتماد؛ پیش شرط ورود سرمایه گذاران جدید به بازار

سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه بایستی با اعتماد کامل اقدام به سرمایه گذاری کنند که این خود نیازمند اصلاح نرخ ها و کاهش نرخ سود است و تا زمانی که بازارهای موازی این بازار سوددهی بیشتری داشته باشند سرمایه گذاران به سمت بازار سرمایه نخواهندآمد.

 

مدیر عامل شرکت کارگزاری کالا سپهر گفت: با توجه به رکودی که در حال حاضر بر بازار سرمایه به دلیل عدم نقدینگی و سرمایه گذاری حاکم است، اجرای طرح برجام شاید تا حدودی بتواند جو روانی را آرام کند اما این طرح و اجرای آن زمان بر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد کفاش پنجه شاهی افزود: سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه بایستی با اعتماد کامل اقدام به سرمایه گذاری کنند که این خود نیازمند اصلاح نرخ ها و کاهش نرخ سود است و تا زمانی که بازارهای موازی این بازار سوددهی بیشتری داشته باشند سرمایه گذاران به سمت بازار سرمایه نخواهندآمد.

وی عنوان کرد: با توجه به نرخ بالای سودهای بانکی مکانیزم درستی را نمی توانیم برای بهبود وضعیت بازار سرمایه اجرایی کنیم و اکثر برنامه های تدوین شده هم نتایج مطلوب و مدنظر تصمیم گیران را نخواهد داشت.

  مدیر عامل شرکت کارگزاری کالا سپهر ادامه داد: در بازار سرمایه با طیف خاصی از سرمایه گذاران و با درجه ریسک های متفاوت مواجه هستیم که به نظر می رسد با تنوع تعداد ابزارها به طور حتم نیازهای گروه های زیادی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برطرف می شود و به توسعه و عمق بازار کمک خواهد کرد.

کفاش پنجه شاهی خاطرنشان کرد: تا زمانی که نقدینگی و سرمایه گذاری در بازار کمرنگ باشد، شرکت های تولید کننده داخلی نمی توانند محصولات خود را بفروشند و به سود آوری لازم برسند.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو،  در خصوص اسناد خزانه و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: اسناد خزانه  به عنوان یکی از ابزارهای پولی وارد بازار سرمایه شده است که به هر حال می تواند تا حدودی طبق ذائقه تعدادی از فعالان اقتصادی باشد.

مدیر عامل شرکت کارگزاری کالا سپهر تصریح کرد: اسناد خزانه یکی از ابزارهای بدهی دولت است که از طریق آنها می تواند بخشی از تعهدات خود به پیمانکاران را پرداخت کند؛  بنابراین این اسناد می توانند تا حدود زیادی به بازار کمک  ونیاز برخی  افراد  را که خواسته آنها مطابق با این ابزار است، برآورده کنند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا