در کدال منتشر شد؛

تعدیل مثبت "حتاید" در عملکرد 9 ماهه

تعدیل مثبت

حتاید که سود هر سهم سال مالی را 766 ریال اعلام کرده بود در جدیدترین پیش بینی سود امسال را با تعدیل مثبت 14 درصدی 876 ریال اعلام کرد که 65 درصد این رقم را طی 9 ماه محقق کرده است.

 

"حتاید" که سود هر سهم سال مالی را 766 ریال اعلام کرده بود در جدیدترین پیش بینی سود امسال را با تعدیل مثبت 14 درصدی 876 ریال اعلام کرد که 65 درصد این رقم را طی 9 ماه محقق کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علت افزایش سود شرکت تایدواتر خاورمیانه، افزایش 6.6 درصدی درآمد ارایه خدمات ناشی از افزایش 9.2 میلیارد تومانی مبلغ قرارداد اجاره اموال بر اساس آخرین قرارداد منعقده در پایانه کانتینری شماره یک بندر شهید رجایی برای سال 94 است. 77 درصد درآمد ارایه خدمات در 9 ماهه محقق شده است.

اثر افزایش درآمد ناشی از اجاره تا حدودی با افزایش بهای تمام شده خنثی شده که علت افزایش مذکور، لحاظ هزینه حقوق و دستمزد بر اساس نرخ های واقعی و همچنین افزایش مبلغ اجاره پرداختی بابت زمین های نواحی خوزستان و هرمزگان بوده است. 81 درصد بهای تمام شده طی 9 ماهه محقق شده است.

برآیند افزایش درآمد و بهای تمام شده اشاره شده ، کاهش حاشیه سود ناخالص از 40 درصد در گزارش قبلی به 38 درصد در گزارش جدید بوده که در 9 ماهه هم حاشیه سود ناخالص 35 درصد محقق شده است.

شرکت در پیش بینی های قبلی از محل عملیات شناورها درآمدهایی پیش بینی کرده بود که محقق نشده اند در صورتیکه هزینه های عملیاتی این شناورها اعم از استهلاک ، حقوق و دستمزد و تعمیر و نگهداری به شرکت تحمیل شده است. و این امر منجر به کاهش سایر درآمدهای عملیاتی به میزان 12 میلیارد تومان شده است.

76 درصد سود عملیاتی طی 9 ماهه محقق شده است. همچنین حاشیه سود عملیاتی قدیم که 32 درصد بوده در گزارش جدید به 30 درصد کاهش یافته و در شش ماهه 29 درصد محقق شده است.

"حتاید" در سه ماهه سوم اقدام به فروش بخشی از پرتفوی سهام و همچنین پیش بینی سود ناشی از سپرده های بانکی کرده که نتیجه آن افزایش پیش بینی درآمد حاصل از سرمایه گذاریها از 9.5 میلیارد تومان به 12 میلیارد تومان شده است. همچنین درآمدهای متفرقه از 1.3 میلیارد تومان به 7.4 میلیارد تومان افزایش یافته که این افزایش ناشی از سود فروش ساختمان خیابان زاگرس است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا