وزیر صنعت عنوان کرد:

گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و دانمارک

گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و دانمارک

وزیر صنعت گفت: ایران و دانمارک می‌توانند روابط تجاری و اقتصادی گسترده‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با «کریستین ینسن» وزیر امور خارجه دانمارک گفت: پتانسیل و ظرفیت های همکاری ایران و دانمارک به مراتب بیشتر از حال حاضر است و امیدواریم این روابط که به دلیل تحریم‌ها کمرنگ شده بود، به حد مطلوب ارتقا یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ایران و دانمارک می توانند شرکای مناسبی برای هم باشند، افزود: ایران و دانمارک می توانند شرکای مناسبی برای تعمیق روابط اقتصادی و تجاری یکدیگر باشند.

وی با اشاره به اینکه همکاری‌های بلندمدت و سرمایه گذاری مشترک از اهداف مهم ما محسوب می شود، تصریح کرد: صنعت، ‌تکنولوژی، ‌انرژی، پتروشیمی، صنایع غذایی، ‌صنعت فرش از زمینه های مختلفی است که می توان روابط دو کشور را در این موارد بسط و گسترش داد.

نعمت زاده با یادآوری این مطلب که در ۶ ماه گذشته شرکت‌های زیادی از کشورهای مختلف تقاضای همکاری با ایران را داشته اند، افزود:‌ در تلاش هستیم که از عضو ناظر به عضو اصلی WTO (سازمان تجارت جهانی) تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه از تمام همکاری‌ها حمایت لازم را به عمل خواهد آورد، افزود: زمینه لازم برای انجام تولیدات و سرمایه گذاری‌های مشترک برندهای شما در بازار ایران فراهم است و در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم که شما می توانید ایران را مرکز خاورمیانه قرار دهید.

به گفته وزیر صنعت، ایران کشوری صنعتی است با وجود جوانان و فارغ التحصیلان زیاد که همکاری با این نسل جوان هم افزایی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

همچنین در این دیدار «کریستین ینسن» وزیر امور خارجه دانمارک ضمن ابراز خرسندی از برقراری روابط اقتصادی با ایران، ابراز امیدواری کرد تحریم ها هرچه زودتر لغو شود تا بتوانیم قراردادهای محسوس داشته باشیم.

وی ضمن استقبال از گسترش همکاری های «برد - برد» خاطرنشان کرد: علاقه مند هستبم تا با ایرانی ها در بازار ایران همکاری برقرار کنیم و از پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی استقبال می کنیم.

وزیر امور خارجه دانمارک در ادامه با اشاره به اینکه این کشور می تواند برای ایران به عنوان مرکز و هاپ اروپا در نظر گرفته شود اظهارداشت: دانمارک از شرکت‌های زیادی برخوردار است و یقین دارم که می توانیم همکاری بسیار مناسبی با یکدیگر را در خصوص قراردادهای محسوس داشته باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا