مدیرعامل شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی:

۲۰ درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی از چرخه اقتصادی خارج شده‌اند

۲۰ درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی از چرخه اقتصادی خارج شده‌اند

یرجند- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی گفت: ۲۰ درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی از چرخه اقتصادی خارج شده‌اند.

عباس جرجانی ظهر سه شنبه در بازدید از صنایع کوچک استان اظهار کرد: ۹۵ درصد صنایع استان خراسان جنوبی صنایع کوچک و متوسط را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه شش هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال در واحدهای کوچک ایجاد شده است، افزود: قسمتی از این واحدها در شهرک صنعتی و قسمتی در خارج از شهرک صنعتی مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از واحدها از چرخه اقتصادی خارج شده‌اند، بیان داشت: بعضی از واحدها به صورت فصلی کار می‌کنند و بعد از فصل برداشت به عنوان واحد راکد محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه عموماً علی رغم شرایط اقتصادی حاکم ۳۰ درصد از واحدهای استان با ظرفیت کامل مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۵۰ درصد باقی مانده واحدها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده مشکل نقدینگی مشکل اساسی برای واحدهای صنعتی است، افزود: بیش از ۶۰ درصد واحدهای تعطیل شده با مشکل نقدینگی همراه هستند.

جرجانی بیان داشت: بعضی از واحدها به علت اینکه وام‌هایی در سنوات گذشته دریافت کرده‌اند و نمی‌توانند از وام‌های جدید استفاده کنند تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹ درصد از واحدها مشکل مدیریتی و اختلاف در شرکا دارند، افزود: شرکا حاضر نیستند باهم سرمایه را تقسیم کنند که این عمل به تعطیلی واحد می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از واحدها واحدهایی قدیمی هستند و در بازاریابی جدید کاری انجام ندادند، تصریح کرد: به این ترتیب سرمایه این واحدها مستهلک شده و محصولشان در بازار پذیرش ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: در این واحدها باید اصلاح ساختار انجام شود و به سمت محصولات کیفیت دار جدید بروند تا بتواند در بازار نقشی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مشکل نوع تولید و بازار برای بعضی از واحدها ایجاد شده است، گفت: سعی می‌کنیم با تسهیلاتی که داریم به این واحدها کمک کنیم تا بتوانند به چرخه اقتصادی برگردند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلاتی که شرکت شهرکهای صنعتی استان با کمک سازمان مرکزی در تهران ارائه می‌دهد همه یارانه دار است، اظهار داشت: تسهیلاتی که در بیرون ۲۴ درصد است برای بخش صنعت ۵ درصد یارانه به آن تعلق می‌گیرد و نرخ آن پایین می‌آید.

جرجانی افزود: این تسهیلات راه گشایی بالا بردن برای واحدهای ضعیف است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا