قائم مقام وزیر نیرو در گفت و گو با تسنیم خبر داد

بررسی مجدد تعداد شهرهای با تنش آبی در دستور کار وزارت نیرو

بررسی مجدد تعداد شهرهای با تنش آبی در دستور کار وزارت نیرو

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه بررسی مجدد تعداد شهرهای با تنش آبی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته گفت: تا پایان بهمن ماه نتایج بررسی های صورت گرفته جمع بندی می شود تا این نتایج برای برنامه ریزی های سال آینده مورد توجه قرار گیرند.

ستار محمودی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته و میانگین درازمدت افزایش داشته است.

وی افزود: با وجود افزایش نسبی بارشها، نمی توان گفت که مشکلات آبی کشور برطرف شده چرا که مشکلاتی که شهرها و روستاهای بسیاری در تأمین آب با آن مواجه اند بسیار گسترده تر از این است که با افزایش محدود بارش ها حل شوند.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب در تمامی شرایط پرآبی و کم آبی گفت: در دو سال گذشته در فصل گرم، حدود 540 شهر کشور با تنش آبی مواجه بودند و اینکه اکنون پس از بارش های 4 ماه گذشته چه تعداد از این شهرها در وضعیت نرمال قرار گرفته اند و چه تعداد دارای شرایط تنش آبی هستند، در دست بررسی است.

محمودی با بیان اینکه بررسی مجدد تعداد شهرهای با تنش آبی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته گفت: تا پایان بهمن ماه نتایج بررسی های صورت گرفته جمع بندی می شود تا این نتایج برای برنامه ریزی های سال آینده مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: برنامه های مدون و از پیش تعیین شده ای برای تأمین آب تابستان 95 در اقصی نقاط کشور داریم و با استفاده از نتایج بررسی های جدید، به روز شدن پارامترهای مختلف را در این برنامه ها انجام می دهیم.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: برنامه های تأمین آب مناطق مختلف کشور به طور مستمر با وضعیت بارش ها، دمای هوا، میزان مصرف و ... به روز می شوند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا