اصرار بر خطا در روش‌های گذشته درست نیست

نهاوندیان: دولت‌قبل اشتباهات زیادی داشته

نهاوندیان: دولت‌قبل اشتباهات زیادی داشته

رئیس دفتر رئیس جمهوری با دفاع از سیاست های دولت تدبیر و امید تاکید کرد: اصرار بر خطا در روش های گذشته درست نیست؛ ما یک نظام، یک کشور و یک امام جمعه ایم، دو تا نیستیم، دوتا بودن، آن چیزی است که ما را می شکند.

محمد نهاوندیان که امروز -سه شنبه- نخستین سخنران روز دوم بیست و سومین همایش سراسری ائمه جمعه کشور بود، پس از سخنرانی با انتقاد برخی از روحانیون در خارج از سالن همایش مواجه شد.

امام جمعه یکی از شهرها خطاب به نهاوندیان با بیان این که 'دولت خیلی زحمت کشیده و ما واقع بین هستیم و از دولت تشکر می کنیم' سخن یکی دیگر از ائمه جمعه در انتقاد به دولت را اشتباه خواند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نهاوندیان در پاسخ به وی گفت: اکنون که آقای نعمت زاده نیست، من هم که با ایشان نسبتی ندارم.

امام جمعه یکی از شهرهای کشور امروز در همایش ائمه جمعه در واکنش به واردات خودروهای خارجی از وزیر صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: اقدامی که در جلوگیری از واردات شد مخصوصا در جلوگیری از واردات از آمریکا در کدام دولت صورت گرفته است؟ در همین وزارت صنعت و معدن بود.

وی در یادآوری سخن وزیر صنعت و معدن مبنی بر واردات مدیران صادراتی از سوی یکی از ائمه جمعه گفت: همه جای مطلب را باید ببینید؛ گاهی که جمله ای از سخنرانی و مصاحبه ای خارج می شود، از آن زمینه خود در می آید، اگر از 'لا اله الا الله یکی 'لا اله' اش را نقل کند جفا کرده است.


*صدا و سیمای ما انتخاب می کند

نهاوندیان در خصوص پخش سخنان نعمت زاده گفت: صدا و سیمای ما انتخاب می کند؛ ما اهل سخن هستیم، زمینه سخن معنای خودش را ایفاد می کند، وقتی جمله ای دربیاید قبل و بعد از آن را شاید همان سخنران گفته باشد باید مدیران صادراتی در کشور ایجاد و تربیت کنیم. هدفش را باید شما ببینید، من که در آنجا نبودم.

وی اضافه کرد: حمله به صحت سخن این است که {نعمت زاده} وزیر جمهوری اسلامی است، مال عراق و اسرائیل که نیست. به طور حتم دولت دنبال این است که سرمایه های داخلی باید در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

نهاوندیان در پاسخ به سخن یکی از ائمه که خواستار کم شدن فاصله استانداران و فرمانداران شد و تشابه آن را به سیاست احمدی نژاد ارجاع داد گفت: سیاست قطعی آقای روحانی همین است.


* بسیار مهم است که یک ریشه یابی عبرت جویانه داشته باشیم

یکی از ائمه جمعه هم گفت 'دولت های نهم و دهم اشتباه های بسیاری داشته است و دولت باید اینها را بگوید.

نهاوندیان در پاسخ به وی اظهار کرد: حقیقتا قصد ایراد به کسی نیست چون در نقطه برنامه ریزی برای برنامه ششم و 10 سال آینده هستیم و بسیار مهم است که یک ریشه یابی عبرت جویانه داشته باشیم.

وی افزود: قصد تنبیه کسی و یا گروه خاصی نیست. نمی دانم چرا برخی دوستان به لحاظ یک پیشداوری ذهنی، گروهی و جناحی فکر می کنند و اگر جایی نقد شد فرد می خواهد به آن تصمیم گیر حمله کند.

نهاوندیان گفت: فرض کنید من خودم پنج سال قبل در همین جایی که هستم مسئول بودم. اگر من آمده ام و گفته ام رسیده ایم به این که تصمیم گرفته شده اشتباه بود، شما باید به من جایزه دهید و تشویق کنید یا این که بگویید این چه حرفی است و شما آدم ناسالمی هستید؛ اصرار بر خطا که درست نیست.

وی ادامه داد: ما یک نظام، یک کشور و یک امام جمعه ایم، دو تا نیستیم؛ دوتائییت آن چیزی است که ما را می شکند، اگر رسیدیم در نقطه های عزم و تدبیر واقعا ارزیابی کردیم نقاط ضعف و قوت را گفتیم.

یکی از ائمه هم گفت: برخی سخنان شما غیرمنصفانه است، رئیس جمهوری چند روز پبش در شهرری گفتند در حالی دولت را تحویل گرفتیم که برخی استان ها به اندازه سه روز گندم بیشتر ذخیره نداشتند، آیا این حرف درست است، واقعا این گونه بود؟ نه این طور نیست.

نهاوندیان هم به وی این گونه پاسخ داد که 'من جدول را مقابل شما می گذارم، خودتان ببینید، اگر عنایت کنید ایشان(روحانی) که خلاف نمی گوید.'

یکی از ائمه در پاسخ به این گفت: 'گزارش خلاف به ایشان می دهند نه این که ایشان خلاف بگوید، اگر دولت بعدی بیاید و روحانی را نقد کند شما ناراحت می شوید؟'

نهاوندیان اظهار کرد: نقطه سخن این بود؛ رسیدیم به جایی که باید یک شیفت در نگاه و برنامه فارغ از فاعل داشته باشیم. سخن من در فعل بود.

*رهبر معظم انقلاب طرح نو درانداختند

وی تاکید کرد: مقام رهبری با نظر به این واقعیات طرح نو درانداختند؛ اقتصاد مقاومتی طرح نوست و همه ما باید از آن فهم واحد داشته باشیم و بر روش های گذشته اصرار نکنیم.

نهاوندیان افزود: وقتی می گوییم روش گذشته، کاری به فاعلش نداریم؛ طرح برنامه ششم را با نگاه جدید بیاندازیم و این نگاه نو، درون زایی و برونگرایی است. یکی از این دو هم بدون دیگری نمی شود، بدون مردم گرایی و عدالت گرایی نمی شود.

وی ادامه داد: سعی من بر این بود که بر مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی در سیاست مقام معظم رهبری تاکید کنم؛ بخشی از این به عنوان دولت با ماست . بخش زیادی هم با فرهنگ عمومی است.

نهاوندیان با ابراز تاسف از بیان یکی از ائمه جمعه در حین سخنرانی وی در همایش گفت: متاسفم برادری آن وسط بگوید ما کار خودمان را بلدیم؛ فرصتی است که سالی یک بار پیدا می شود بین دولت و ائمه جمعه روی نقاط مشترک تفاهم و عزم مشترک شود این درست نیست که یکی از آن وسط این گونه بگوید من هم آنجا گفتم که شاگرد همه شماها هستم، اگر روی نقاط مشترک تاکید کردیم شما بگویید بارک الله.

یکی از ائمه جمعه هم گفت استانداران و فرمانداران شما همراه نیستند، نظرسنجی کنید در بین 800 و خورده ای امام جمعه نظرسنجی کنید ببینید چه می گویند.

یکی دیگر از امامان جمعه هم افزود: در اقتصاد مقاومتی که با بحران مواجه شدیم. دولت وارد شده است و سال های اول و دوم وارد نشده و باور هم نداشته است.

نهاوندیان در پاسخ به انتقاد یکی از امامان جمعه در خصوص برجام گفت: در برجام و اجرای آن، دقت هم می کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا