تولد یک نوزاد میان برف و کولاک

تولد یک نوزاد میان برف و کولاک

نجاتگران هلال‌احمر در میان عملیات‌های امدادی خود توانستند یک نوزاد تازه متولدشده را از میان برف و کولاک در شمال غرب کشور نجات دهند.

 آنها در عملیات جداگانه سه مرزبان پاسگاه را  نیز پس از سقوط بهمن در منطقه دالانی شهرستان سروآباد نجات دادند. در این حادثه یک سرباز دیگر جان باخت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند ، چهار نفر از سربازان برجک مرزبانی گردنه ژالانه ظهر روز یکشنبه درست زمانی که قصد داشتند برای آوردن ناهار به پاسگاه مرکزی در گردنه دالانی بروند، با سقوط بهمن مواجه شدند. در این حادثه یک نفر از آنها به نام خالد مرادی جان باخت و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال وقوع این حادثه نیروهای مردمی و مرزبانی روز دوشنبه برای پایین آوردن پیکر سرباز جانباخته و سه سرباز زخمی دیگر به پاسگاه اعزام شدند که به دلیل ارتفاع زیاد برف و شدت کولاک- عوامل امدادی به کمک نیروهای مردمی بعد از ٥ساعت تلاش، توانستند جسد مرزبان جانباخته را به همراه سه مرزبان زخمی به مسجد روستای درکی انتقال دهند.
جسد مرزبان جانباخته که اهل شهرستان سنقر و کلیایی از توابع استان کرمانشاه است، شامگاه دوشنبه در بیمارستان سروآباد به خانواده وی تحویل داده شد و سه مرزبان مصدوم نیز برای درمان به بیمارستان بوعلی مریوان اعزام شدند.

زکریا نیکرفتار سرپرست گروه امدادونجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان سروآباد درباره این حادثه گفت: « پس از تماس با مسئولان شهرستانی قرار شد که یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شود که با توجه به شناختی که از منطقه داشتیم، با وجود مشکلاتی مانند ناپایداری هوا عملا چنین امری ممکن نبود. با این‌حال با وجود شرایط موجود بلافاصله به همراه تیم امدادونجات کوهستان رأس ساعت ٣٠: ٠٩ به روستای درکی رسیده و در قالب دوتیم به همراه جوانان و مردم روستای مذکور درشرایط سخت جوی و منطقه صعب‌العبور موفق شدیم که علاوه برجسد فوت‌شده و مجروحان بهمن به نیروهایی نیز که در آن شرایط سخت برای نجات همرزمان خود به منطقه آمده بودند، امدادرسانی کنیم. درنهایت پس از ۵ساعت عملیات امدادونجات طاقت‌فرسا توانستیم جسد را با حضور مسئولان شهرستانی تحویل خانواده‌اش دهیم.»

همچنین در ادامه کمک‌رسانی‌های امدادگران در برف و کولاک این چند روز، نیروهای هلال‌احمر در عملیات جداگانه خود نیز موفق شدند نوزادی که در میان برف‌ها متولد شده بود را نجات دهند. این مادر و نوزاد تازه متولد‌شده‌اش درمیان برف‌های مناطق شمال‌غرب کشور گرفتار شده بودند که با عملیات چند تیم نجاتگر، رهایی یافتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا