در دومین سالروز رکود

بورس جان دوباره گرفت

بورس جان دوباره گرفت

بورس تهران در دومین سالروز روند ریزشی خود، با افزایش قیمت اکثر سهام شرکت‌ها مواجه شد و بعد از مدتها رکود، رشد قوی 300 واحدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران که در سال 1392 و در چنین روزی آخرین روز مثبت خود را سپری کرد و بعد از آن گرفتار روند ریزشی و رکودی شد، امروز بعد از مدتها روند مثبت و قوی خود را آغاز کرد و موفق به رشد 300 واحدی شاخص تا نیمه معاملات شد.

البته بورس تهران در هفته اخیر رشد های محدود و ناچیزی را تجربه کرده و اندکی از روند نزولی خود فاصله گرفته بود، اما در معاملات امروز بعداز ماه ها، روند مثبت به خود گرفت و با رشد اکثر سهام شرکتها و همچنین افزایش قوی شاخص مواجه شد. به طوری که قیمت سهام شرکتهای بورسی که در دو سال اخیر بسیار کاهش یافته و به کمتر از ارزش ذاتی رسیده است، امروز با افزایش قیمت و همچنین تقاضای خرید مواجه شد و شاخص بورس تهران بعد از ماه‌ها توقف در کانال 61 هزار واحدی، موفق به بازپس گیری کانال 62 هزار واحدی شد.

از آنجایی که همچنان نگرانی‌ها از کاهش قیمت نفت و نیز گزارش های 9 ماهه شرکتها در بازار وجود داشته و بورس تهران از کمبود شدید نقدینگی رنج می برد، به نظر می رسد روند مثبت بورس علتی جز نزدیک شدن به زمان لغو تحریم ها در نیمه دوم دی ماه و ورود سرمایه گذاران خارجی نداشته باشد؛ امری که موجب ایجاد جو مثبت در بورس و سبز شدن شاخص بورس بعد از مدتها رخوت و رکود شده است. اما علی رغم ارزندگی قیمت ها و همچنین تمایل سهامداران به خرید سهم، قضاوت در مورد آغاز روند رو به رشد بورس و همچنین ورود نقدینگی مجدد به این بازار زود است و باید برای اطمینان از این موضوع اندکی صبر کرد.

به این ترتیب معاملات امروز بورس تهران در حالی با افزایش تقاضا برای گروه های خودرویی و غذایی آغاز شده و صف های خرید برای این گروه‌ها تشکیل شده است که تا نیمه معاملات امروز شرکتهای کشتیرانی، نفت و گاز پارسیان، مپنا، ایران خودرو، تاپیکو، بانک تجارت، ایران ترانسفو و سایپا بیشترین تاثیر را در رشد 300 واحدی شاخص بورس گذاشتند.

همچنین تا این لحظه با رشد قیمت‌ها و افزایش تقاضا، حجم و ارزش معاملات نیز رشد کرده و بیش از 600 میلیون سهم در تالار شیشه‌ای داد و ستد شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا