پیش بینی های برنامه پنجم در خصوص بخش مسکن عملیاتی نشد

پیش بینی های برنامه پنجم در خصوص بخش مسکن عملیاتی نشد

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه پیش بینی های برنامه پنجم در خصوص بخش مسکن به سرانجام نرسید و عملیاتی نشد گفت:از وزیر راه و شهرسازی می خواهیم که اجازه ندهد مدیران این وزارتخانه همانند مدیران قبلی بر سر حضور کاردانهای فنی ساختمان در ساخت و ساز سلیقه ای عمل کنند.

 

مهدی موذن در مجمع عمومی سالانه سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به این‌که در جلسه ای که برای آسیب شناسی وضعیت بخش مسکن در برنامه پنجم توسعه در حضور مسئولان برگزار شده بود مشخص شد که پیش بینی های برنامه پنجم در خصوص بخش مسکن به سرانجام نرسید و عملیاتی نشد گفت:انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی که هر فرد با هویتی در صنعت ساختمان هستند این است که اجازه ندهند مدیران میانی این وزارتخانه با تصمیمات اشتباه صنعت ساخت و ساز را به چالش بکشند و هر تصمیمی در خصوص عدم حضور کاردانهای فنی ساختمان در ساخت و ساز بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت ساخت و سازها در کشور مضحک است اما برخی مسئولان جلوی کاردان‌های فنی برای ارتقای کیفیت ساخت و سازها را می‌گیرند اظهار داشت:مگر بارها تاکید نمی کردند که حلقه مفقوده ساخت و ساز در کشور همین کاردانهای فنی ساختمان هستند پس چرا این حلقه را از زنجیره تولید ساختمان بیرون گذاشته اند.
موذن ادامه داد:باید به خودمان بیاییم و این را بارها به مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان گفته ام که چرا واقعیت های ساخت و ساز کشور را به روی خودمان نمی‌آوریم مگر ما مسئول نیستیم.
وی با اشاره به اینکه با این وضعیت مهندس محوری می‌خواهیم که کیفیت ساختمان‌ها نیز مناسب باشد ادامه داد: چاره ای جز تکرار حقایق نداریم و واقعیت این است که امروز صنعت ساختمان و ساخت و ساز روزگار خوبی ندارد و ویژگی‌های ساختمان سازی درست نیست و آدم‌هایی که باید دراین عرصه باشند،‌ نیستند.
وی با بیان این‌که 10 سال پیش هم اینگونه بوده و الان همین‌طور است، افزود: آسیب پذیری بسیاری زیادی ساختمان‌ها در برابر زلزله دارند و این مسئله بر کسی پوشیده نیست و همه به خوبی می دانند که ضریب ایمنی ساختمان‌ها بسیار پائین است.
موذن گفت:‌ آقایان مسئول دولتی بگویند فلان تصمیم را گرفتیم که موجب شد ساختمان‌ها ایمن ساخته شوند، اما وضع ساخت ساز تغییری نکرده و شیوه ساخت نیز همانند گذشته است پس وظیفه داریم راهکار ارائه دهیم و از این وضعیت بی تکلیفی خارج شویم.
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه چرا اجازه می‌دهید ساخت و سازها مانند نظارت‌ها صوری باشد تاکید کرد: حدود 200 سال از زلزله در تهران می‌گذرد و آخرین زلزله‌ در پایتخت 7 ریشتر قدرت داشت اما آیا مسئولان به خود آمده اند و به این فکر کرده اند که هر لحظه احتمال آمدن زلزله وجود دارد و با آمدن زلزله چه خسارتهای جانی و مالی به وجود خواهد آمد.
وی با بیان این‌که 80 درصد کاردان‌های فنی ساختمان عاشق این شغل هستند،‌گفت: چرا باید شرایط را آنقدر سخت کنند که کاردان‌های فنی این حرفه را رها کنند؟ آیا هیچ راهی به جز مهندس شدن کاردان‌های فنی در کشور وجود ندارد،‌ آیا این به نفع ساخت و ساز کشور است؟
وی تاکید کرد:‌ مسئولان نباید دنبال کننده تصمیمات قبلی باشند، آقایان اظهار نگرانی می‌کنند چرا این حرف‌ها را مطرح می‌کنند ما می‌خواهیم ساختمان با کیفیت بسازیم چرا جلوی ما را می‌گیرید؟
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به این‌که دو سال از آمدن مسئولان جدید گذشته است اما هنوز کاری در حوزه ساخت و ساز انجام نداده‌اند، تصریح کرد:‌ مگر نمی‌گفتید یکی از حلقه‌های مفقوده ساخت و ساز کاردان های فنی است پس چرا این حلقه را در جای خود قرار نمی‌دهید تا وضعیت ساختمان های کشور بهبود یابد.
وی افزود:‌آقایان بنده را وادار به استعفا از برخی مسئولیت‌ها کردند و بنده هم تمکین کردم. به اندازه 40 سالی که در این بخش بوده‌ام وظیفه دارم صنعت ساختمان را اصلاح کنم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا