قیمت نفت متعادل می‌شود

قیمت نفت متعادل می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به تحولات منطقه‌ای و تاثیر آن بر قیمت نفت گفت: وضع موجود نمی‌تواند در بلندمدت ادامه یابد و باید روند آتی به سمت متعادل شدن قیمت نفت در بازار جهانی برود.

 

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه، ١٥ دیماه) در حاشیه همایش سراسری ائمه جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه ششم توسعه گفت: سیاستهای اصولی برنامه ششم برمبنای سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی در حال برنامه‌ریزی است و آخرین مراحلش را در دولت می‌گذراند.
وی افزود: مسلما با واقع بینی درباره سیاستها و تصمیمهای اجرایی تصمیم گیری می‌شود، اما روندها و اصول کلی برنامه همان اصول ثابت نظام است.
نهاوندیان در پاسخ به سئوالی در مورد پیش‌بینی قیمت نفت با توجه به تحولات منطقه و جهان، تصریح کرد: به طور کلی روند بازار جهانی نفت سبب می شود که قیمتهای پایین قسمتی از عرضه کنندگان را از بازار خارج کند، اما با بهتر شدن وضع رشد اقتصادی جهانی، طرف تقاضا هم رشد خواهد کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: وضع موجود نمی‌تواند در بلندمدت ادامه یابد و باید روند آتی به سمت متعادل شدن قیمت نفت در بازار جهانی برود.
وی ادامه داد: بدون تردید با لغو تحریمها که با اجرایی شدن برجام خواهیم داشت شاهد حضور گسترده تر ایران در صحنه اقتصاد بین‌المللی خواهیم بود و حتما جهتگیری درونزا و برونگرا بودن که در سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته در برنامه ششم تجلی پیدا خواهد کرد.
نهاوندیان گفت: ممکن است برخی کشورها از این که ایران روزبه روز حضور موثرتر و درخشانتری در صحنه و اقتصاد جهانی ایفا می‌کند ناراحت بوده و بخواهند مانع تراشیهایی کنند، اما این مانع تراشیها نه به عزم جمهوری اسلامی ایران آسیب می‌زند و نه در مسیر پیش رو در برنامه های ما اثری خواهد داشت.
رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: با دسترسی به سرمایه های داخلی و خارجی و بازارهای گسترده‌تر خارجی بدون شک، آینده شکوفاتری خواهیم داشت همچنان که موسسات تحقیقاتی بین‌المللی و همه مراکز اقتصادی بین‌المللی برای اقتصاد سال ٩٥ ایران رشد بالای ٥ درصد را پیش‌بینی کرده‌اند که با همه محاسبات از متوسط رشد اقتصادی منطقه بالاتر است، البته دوستان ایران از این پیش‌بینی خوشحال‌اند، اما آنهایی که خیلی به مصالح ایران علاقمند نیستند قدری ناراحت اند.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص قانون جدید مصوب در کنگره آمریکا و این که آن را نقض برجام می‌دانید یا خیر، گفت: آنچه را که از نظر ایران در مناسبات بین‌المللی ملاک است اعلام و اقدام دولت ایالات متحده آمریکاست.
نهاوندیان با بیان این که اظهارات برخی نمایندگان در کنگره برای ما ملاک عمل نیست، ادامه داد: به سبب اظهار رسمی که وزیر خارجه آمریکا به طور مکتوب به وزیر خارجه ما داشت آمریکا به هیچ وجه به نحوی اقدام نخواهد کرد که نقض تعهداتش در برجام شود، از این رو باید به یک توافق بین‌المللی که به امضای قدرتهای جهانی و به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده، اتکا کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا