استقبال دانمارک از پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت

نعمت زاده: ایران و دانمارک می توانند شرکای مناسبی باشند

نعمت زاده: ایران و دانمارک می توانند شرکای مناسبی باشند

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با وزیر امورخارجه دانمارک گفت: ایران و دانمارک می توانند شرکای مناسبی برای تعمیق روابط اقتصادی و تجاری یکدیگر باشند.

به گزارش تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا نعمت زاده» در دیدار «کریستین ینسن» وزیر امورخارجه دانمارک، افزود: ظرفیت های همکاری ایران و دانمارک به مراتب بیشتر از حال حاضر است و امیدواریم این روابط که به دلیل تحریم ها کمرنگ شده بود، به حد مطلوب ارتقا پیدا کند.
به گفته او، در 6 ماه گذشته شرکت های زیادی از کشورهای مختلف تقاضای همکاری با ایران را داشته اند که همکاری های بلندمدت و سرمایه گذاری مشترک از هدف های مهم کشور ما محسوب می شود.
وی تصریح کرد: صنعت، فناوری، انرژی، پتروشیمی، صنایع غذایی و صنعت فرش از زمینه های مختلفی است که می توان روابط دو کشور را در این بخش ها گسترش داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در تلاشیم از عضو ناظر به عضو اصلی سازمان جهانی تجارت (WTO) تبدیل شویم.
نعمت زاده گفت: زمینه لازم برای تولید و سرمایه گذاری های مشترک برندهای شما در بازار ایران فراهم است و شما می توانید ایران را مرکز خاورمیانه قرار دهید.

** استقبال دانمارک از پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی
کریستین ینسن در این دیدار بر گسترش همکاری های برد- برد تاکید کرد و گفت: دانمارک از پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت استقبال می کند.
وزیر امورخارجه دانمارک افزود ایران می تواند دانمارک را به عنوان مرکز و هاب اروپا در نظر بگیرد.
وی گفت: دانمارک از شرکت های زیادی برخوردار است و به یقین می توانیم با امضای قراردادهای محسوس، همکاری مناسبی با یکدیگر داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در سال های گذشته حجم مبادلات بازرگانی دوجانبه ایران و دانمارک رشد قابل توجهی داشته و از 70 میلیون دلار در سال 2000 میلادی به بیش از 225 میلیون دلار در سال 2011 میلادی افزایش یافته است.
البته این موازنه منفی است و دانمارک در برابر 12 میلیون دلار واردات از ایران، سالیانه 213 میلیون دلار کالا و خدمات به ایران صادر می کند.
در پی انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) در سال 2006 میلادی و تحریم کالاهای دانمارکی در کشورهای اسلامی مانند ایران، حجم مبادلات تجاری 11 درصد کاهش یافت و به 120 میلیون دلار رسید.
اقلام صادراتی دانمارک به ایران شامل ماشین آلات صنعتی، مواد شیمیایی، تجهیزات و لوازم پزشکی، دارو، قطعات الکترونیکی و خدمات مشاوره ای در بخش های مختلف صنعتی است.
زمینه های صادرات ایران به دانمارک نیز شامل فرش و صنایع دستی، خشکبار و محصولات کشاورزی، مواد معدنی و شیمیایی، مصالح ساختمان، محصولات پتروشیمی و خاویار می شود.
وزیر امورخارجه دانمارک بامداد دوشنبه در صدر هیاتی اقتصادی برای انجام مذاکرات دوجانبه و همچنین شرکت در همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و دانمارک وارد تهران شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا