در گفت‌وگو با تسنیم اعلام شد

ورود تعزیرات حکومتی به میدان مرکزی تره بار/ محتکران پیاز‌ها را به بازار ریختند

ورود تعزیرات حکومتی به میدان مرکزی تره بار/ محتکران پیاز‌ها را به بازار ریختند

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اعلام "تعزیرات حکومتی برای بررسی دریافت هزینه‌های اضافی در میادن مرکزی میوه ورود کرد" گفت: با آمدن پیاز چابهار قیمت این محصول تا ۲۰ روز دیگر ارزان می شود، به همین منظورمحتکران پیاز ها را به بازار ریختند.

حسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با آمدن پیاز چابهار قیمت این محصول تا 20 روز دیگر ارزان می شود و به قیمت قبل خود باز می گردد، به همین منظور برخی از واسطه ها اقدام به توزیع پیاز های انباری خود دربازار کرده اند که این امر قیمت این محصول را در بازار مصرف کمی کاهش داد.

وی افزود: نرخ هرکیلوگرم  پیاز سفید و قرمز در میادن میوه و تره بار هزار و 800 تا 2 هزار تومان است که این محصول در سطح شهر تا 35 درصد امکان افزایش قیمت دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار ادامه داد:قیمت هر کیلو گرم سیب زمینی نیز در میادین مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده حدود 650 تومان  و گوجه فرنگی 2 هزار و 800 تا 4 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی در ارتباط با نرخ سایر میوه ها در میادین میوه و تره بار خاطر نشان کرد: هر کیلوگرم پرتقال جنوب از 2 هزار و500 تا 5 هزار و 500 تومان، پرتقال شمال هزار و 500 تا 2 هزار تومان، نارنگی شمال هزار و 500 تا 4 هزار تومان، نارنگی بمی بندر عباس 6 تا 8 هزار تومان به فروش می رسد.

مهاجران تصریح کرد: هر کیلوگرم انار نیز 2 تا 5 هزار تومان، خیار 2هزار و 500 تا 3 هزار و 500 و گریپ فروت هزار و 200 تا 2 هزار تومان به فروش می رسد.

تعزیرات حکومتی برای بررسی دریافت هزینه‌های اضافی در میادن مرکزی میوه ورود کرد

این مقام مسئول مقام مسئول در بخش خرده فروشان میوه و تره بار گفت: کماکان مهم ترین مشکل ما در بخش خرده فروشی میوه و تره بار عدم خرید میوه به صورت خالص است به صورتی که بار فروشان، میوه را به صورت خالص در اختیار ما قرار نمی‌دهند، همچنین دریافت هزینه زیر چوبی در میادین مرکزی میوه و تره بار، به هزینه های جانبی و قیمت تمام شده این مصولات افزوده است.

وی یادآورشد:  این موارد 13 تا 14 درصد به هزینه های تمام شده فروش میوه می افزاید و برای حل این مشکل سازمان تعزیرات حکومتی در حال پیگیری موضوع است.

گفتنی است که نرخ های اعلام شده مربوط به میادین میوه و تره بار است و بنا بر اعلام رئیس این اتحادیه مغازه داران سطح شهر اجازه دارند که به قیمت این محصولات تا 35 درصد اضافه کنند.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا