رییس اتاق بازرگانی تهران:

ایران و دانمارک می توانند در بخش گردشگری همکاری کنند

ایران و دانمارک می توانند در بخش گردشگری همکاری کنند

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه امیدوارم حضور هیات تجاری دانمارک در تهران گشایشی برای افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و دانمارک باشد، جاذبه های گردشگری را از زمینه های مناسب همکاری دو کشور دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا مسعود خوانساری امروز سه شنبه در همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و دانمارک در تهران با اشاره به سابقه همکاری دو کشور در زمینه های عمرانی، صنایع لبنی، شیمیایی و همچنین تجهیزات گفت: امیدواریم بعد از رفع تحریم ها افق های تازه ای پیش روی همکاری های دوکشور باشد.
وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت های گسترده ای که برای همکاری دو کشور وجود دارد حجم مبادلات تجاری در سال های گذشته پایین بوده بطوری که از سال 2007 تا 2014 بین 160 تا 170 میلیون دلار در نوسان بوده است.
خوانساری، جاذبه های گردشگری را از زمینه های مناسب همکاری دو کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت های موجود حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال های آینده افزایش پیدا کند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ایران با 80 میلیون جمعیت، دارا بودن ذخائر طبیعی، موقعیت جغرافیایی، بازار خوبی برای سرمایه گذاری های مشترک خواهد بود و دانمارک با توجه به زیربناهای تکنولوژیکی می تواند شریک مناسبی برای همکاری های اقتصادی ایران باشد.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته به دلیل برخی مشکلات نتوانستیم همکاری های خود را توسعه دهیم اما با برداشته شدن تحریم ها امکان افزایش مبادلات وجود خواهد داشت.
خوانساری تصریح کرد: تبادل و همکاری های تجاری ایران در دوران تحریم به سمت کشورهای شرقی متمایل شده بود که امیدواریم بعد از رفع تحریم ها روابط با کشورهای غربی نیز گسترش پیدا کند.
وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی تهران با 15 هزار عضو آمادگی دارد با اعزام و پذیرش هیات های تجاری مبادلات و همکاری های اقتصادی دو کشور را افزایش دهد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در سال های گذشته حجم مبادلات دو کشور در سال های گذشته از 70 میلیون دلار در سال 2000 به بیش از 225 میلیون دلار در سال 2011 افزایش یافته است.
هر چند این موازنه منفی است و دانمارک در مقابل 12 میلیون دلار واردات از ایران، سالیانه 213 میلیون دلار کالا و خدمات به ایران صادر می کند.
به دنبال مساله کاریکاتورهای موهن و تحریم کالاهای دانمارکی در کشورهای اسلامی از جمله ایران، حجم مبادلات تجاری در سال 2006، 11 درصد کاهش یافت و به 120 میلیون دلار رسید.
اقلام صادراتی دانمارک به ایران شامل ماشین آلات صنعتی، مواد شیمیایی، تجهیزات و لوازم پزشکی، دارو، قطعات الکترونیکی و خدمات مشاوره ای در بخش های مختلف صنعتی است و زمینه های صادرات ایران به دانمارک نیز شامل فرش و صنایع دستی، خشکبار و محصولات کشاورزی، مواد معدنی و شیمیایی، مصالح ساختمان، محصولات پتروشیمی و خاویار است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا