«آریو» به ناوگان تاکسیرانی کشور پیوست

«آریو» به ناوگان تاکسیرانی کشور پیوست

با توجه به توافقنامه سایپا با اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، خودرو «آریو» امروز(دوشنبه) به ناوگان تاکسیرانی پیوست.

به گزارش گروه خودروسازی سایپا، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در این رابطه گفت: خودرو آریو بدلیل داشتن مشخصه های فنی و فیزیکی برای ناوگان تاکسی رانی مناسب است.
رضا تقی زاده اضافه کرد: پیوستن خودرو آریو به سبد تاکسیرانی کشور سبب ایجاد راحتی و صرفه اقتصادی برای رانندگان تاکسی و مسافران می شود.
وی گفت: گروه خودروسازی سایپا تلاش دارد محصولاتی در اختیار ناوگان تاکسیرانی قرار دهد که علاوه بر پایین بودن مصرف سوخت و هزینه نگهداری خودرو، با تسهیلات مناسب در اختیار مالکان خودرو های فرسوده قرار گیرد.
گروه خودروسازی سایپا، مقاوم بودن بدنه، گیربکس اتوماتیک، سیستم هوشمند مسیریاب (GPS)، سنسور دنده عقب و سیستم مولتی مدیا را از ویژگی های این خودرو اعلام کرد و افزود: موتور 1.6 لیتری آریو با قدرت 127 اسب بخار استانداردهای زیست محیطی بویژه استاندارد یورو 4 اروپا را دارد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور پیش از این، از توافق با شرکت سایپا برای اضافه شدن آریو به ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی شهری خبر داده و گفته بود: ابتدا قرار بود خودروی تیبا وارد ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی شود که با مخالفت شورای عالی ترافیک و اتحادیه تاکسیرانی و توافق با سایپا، خودروی آریو وارد ناوگان حمل و نقل شهری خواهد شد.
بهمن ماه سال گذشته بود که در این رابطه تفاهم نامه ای میان سایپا و تاکسیرانی شهر تهران امضا شد. میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران آن زمان اعلام کرده بود که بیش از 17 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی تهران فعال است.
به گفته وی، با جایگزینی چهار هزار تاکسی فرسوده، بیش از هشت هزار تن کاهش تولید ذرات آلاینده و بیش از 12 میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.
وی همچنین اعلام کرده بود که برای این هدف، دو هزار فقره وام 200 میلیون ریالی با بهره 15 درصد با همکاری بانک شهر در نظر گرفته شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا