نایب رئیس انجمن لوازم خانگی خبر داد:

کاهش ۶ ماهه دوره بازپرداخت وام کالا

کاهش ۶ ماهه دوره بازپرداخت وام کالا

نایب رئیس انجمن لوازم خانگی از کاهش تعداد اقساط وام خرید کالا از ۱۸ ماه به ۱۲ ماه خبر داد و گفت: برخلاف اعلام بانک مرکزی، دستورالعمل پرداخت تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ نشده و انباشت لوازم خانگی کارخانه‌ها نیز افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا دُر افشار در گفت‌ و گو با فارس با بیان اینکه خبری از اجرای طرح فروش اقساطی کالا با تسهیلات بانکی نیست، اظهار داشت: بانک مرکزی هیچ موضوعی را در مورد سرنوشت اجرای این طرح اعلام نکرده و مشخص نیست که مشکل اجرای طرح کجاست.

وی ادامه داد: در آخرین اقدام، مدت‌ زمان بازپرداخت تسهیلات خرید کالا از 18 ماه به 12 ماه کاهش یافته است که با این شرایط، امکان پرداخت اقساط برای اکثر مردم با قدرت خرید پایین وجود نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه در چنین وضعیتی اجرای طرح فروش اقساطی لوازم خانگی موفق نخواهد بود، گفت: با کاهش اقساط پرداخت تسهیلات خرید کالا، برای وام 10 میلیون تومانی باید ماهانه یک میلیون تومان قسط پرداخت شود که با قدرت خرید بسیاری از مردم مغایرت دارد.

در افشار با بیان اینکه تأخیر در اجرای طرح فروش اقساطی کالا، بازار لوازم خانگی را بیشتر از قبل با رکود مواجه کرده است، گفت: این مسئله باعث شده تا انباشت کالا در کارخانه‌های لوازم خانگی افزایش یابد و خرید و فروش این محصولات راکدتر شده است.

وی با اشاره به بحث‌های قبلی مطرح شده در مورد اجرای آزمایشی طرح فروش کالا با وام بانکی در استان البرز، گفت: هیچ کسی برای خرید در این طرح به فروشگاه‌های شرکت‌های تولیدکننده مراجعه نکرده و در این استان نیز طرح اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: در مورد اجرای طرح فروش کالا با تسهیلات بانکی بارها با وزارت صنعت مذاکره کردیم، اما مسئولان این وزارتخانه نیز در مورد زمان اجرای طرح ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

نایب رئیس انجمن لوازم خانگی از مسئولان بانک مرکزی خواست تا تکلیف اجرای طرح را مشخص کنند تا بازار نیز از بلاتکلیفی خارج شود.

وی افزود: با نحوه اجرای طرح فروش اقساطی کالا، موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل با بی‌توجهی روبرو شده و مشخص نیست دولت چه برنامه‌ای برای تحقق این اهداف دارد.

به نقل از فارس، دولت با هدف رفع رکود از اقتصاد کشور، حدود سه ماه پیش بسته خروج از رکود را رونمایی کرد که بر اساس آن قرار بود در فاز دوم طرح، برای خرید لوازم خانگی تسهیلات 10 میلیون تومانی پرداخت شود. این موضوع تاکنون عملیاتی نشده و فقط مرحله اول طرح شامل پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو اجرا شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا