قیمت جهانی طلا به ۱۰۷۷ دلار رسید

قیمت جهانی طلا به ۱۰۷۷ دلار رسید

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷۷ دلار در هر اونس رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و افت شاخص ها در بازارهای بورس جهان تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد امروز نیز شاهد افزایش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1077 دلار و 15 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز دوشنبه ابتدا 2.2 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم 4 هفته گذشته (1083 دلار و 30 سنت) رسید، اما سپس در پایان معاملات به رشد 1.3 درصدی بسنده کرد.
یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «تنش ها در خاورمیانه فعلا موجب تقویت قیمت طلا خواهد بود... اگر افت شاخص ها در بازارهای بورس برای یک جلسه دیگر تداوم یابد، این عامل نیز می تواند به طلا کمک کند.»
طلا که اغلب در هنگام بروز وضعیت های آشفته اقتصادی و تنش های ژئوپلتیک به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن تلقی می شود، در حال منتفع شدن از بالا رفتن تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و افت شاخص ها در بازارهای بورس جهان است.
اعدام روحانی شیعه به دست عربستان موجب بروز اعتراضاتی از سوی شیعیان در کشورهای منطقه شده است.
معترضان خشمگین ایرانی با هجوم به سفارت عربستان در تهران به ساختمان سفارت خسارت زدند و این مسئله بهانه لازم را به ریاض داد تا روابط سیاسی اش را با تهران قطع نماید.
عربستان همچنین گفته رفت و آمد هوایی و ارتباطات تجاری با تهران را قطع خواهد کرد.
کاهش 7 درصدی شاخص ها در بورس چین در روز دوشنبه که ناشی از انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی بود، در اولین روز معاملات سال 2016 نگرانی ها از رشد اقتصاد جهانی را افزایش داد و موجب افت شاخص ها در بازارهای اروپایی و آمریکایی شد.
سال گذشته قیمت طلا به دلیل نگرانی از تبعات افزایش نرخ بهره در آمریکا 10 درصد کاهش یافت.
انتهای پیام//15

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا