تسهیلات با سود21درصد‌مقرون به صرفه‌نیست

تسهیلات با سود21درصد‌مقرون به صرفه‌نیست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات با سود بانکی ۲۱ درصد و حتی ۱۸ درصد هم برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست.

پنجمین کارگروه تخصصی اشتغال شامگاه دوشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم با حضور استاندار قم، حسینی قائم مقام صندوق توسعه ملی و دیگر مدیران دستگاه‌های استانی برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بخشی از این جلسه مربوط به پی گیری مصوبات جلسه قبل بود از جمله اینکه مقرر شد بانک‌های عامل نسبت به ارائه راهکار‌ها و پیشنهاد‌های لازم در خصوص مباحث مربوط به حوزه تسهیلات صندوق توسعه ملی اقدام و ظرف مدت یک هفته نسبت به ارسال آن به دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری اقدام نمایند.

در این جلسه مدیران عامل بانک‌ها و برخی از مدیران استانی به بیان مشکلات و پیشنهاد‌های خود در استفاده بهتر از خدمات صندوق توسعه ملی و رونق صنعت پرداختند.

احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس در این جلسه اشتغال و رکود را مشکل اساسی در کشور عنوان کرد و گفت: باید با همکاری هم مشکل رکود را برطرف نماییم.

وی در خصوص تسهیلات بانک‌ها اظهار داشت: سود تسهیلات ۲۱ درصد و حتی ۱۸ درصد هم برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از مسئولان صندوق توسعه ملی خواست تا به سود بانک‌ها توجه بیشتری داشته و فرایند ارائه تسهیلات و خدمات خود را آسان کنند.

وی با بیان اینکه قم استانی ویژه است، افزود: باید به قم در همه موارد در صندوق توسعه ملی به صورت ویژه نگاه شود.

اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی به بانک کشاورزی واگذار شود

محمد رضا طلایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه ضمن محدود بودن تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی، اظهار داشت: اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی بهتر است به بانک کشاورزی واگذار شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی در استان قم پکیجی از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد و کسی که یک مرتبه از صندوق استفاده کرده است دیگر نمی‌تواند استفاده کند، عنوان کرد: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات هم توجیه اقتصادی ندارد و پیشنهاد می‌کنیم که از ابتدای سال ۹۴ بازپرداخت ۷ ساله برای این تسهیلات در نظر گرفته شود.

طلایی، چالش آب را یکی از بحث‌های مطرح در استان نام برد، و افزود: اجرای الگوی کشت پشتوانه عظیمی می‌خواهد که در این زمینه نگاه ما به صندوق توسعه ملی خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه در پرداخت تسهیلات سازوکار بانک‌ها تفاوت می‌کند، بیان کرد: اگراین اعطای تسهیلات به بانک کشاورزی واگذار شود نتیجه بهتری می‌تواند داشته باشد.

سرمایه گذاری در بخش ارزی نیاز به حمایت دولت دارد

دیر کل امور اقتصادی استانداری قم نیز در سخنانی ظهار داشت: بانک‌ها در عملکرد پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی عملکرد خوبی نداشته‌اند و تنها بانک صنعت و معدن و بانک کشاورزی در این زمینه عملکرد نسبتا خوبی داشته‌ است.

مجید آوری فرد با تأکید بر اینکه عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی ضعیف است، گفت: سرمایه گذاری در بخش ارزی نیاز به حمایت دولت دارد و باید علاوه بر طرح‌های دیگر صنایعی که منابع ارزی کشور را تأمین می‌کنند در الویت قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری که از سرمایه ارزی استفاده می‌کند ریسک بالایی کرده است لذا دولت باید برای حفظ سرمایه این فرد راه کار‌هایی را بیاندیشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا