امروز در بورس انرژی رقم می خورد؛

نخستین عرضه نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در رینگ بین‌الملل

نخستین عرضه نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در رینگ بین‌الملل

امروز در رینگ بین‌الملل نخستین عرضه نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای مقصد عراق (اقلیم کردستان) در دو حجم هزار و پنج هزار تنی عرضه خواهند شد.

 

 

در جریان معاملات دوشنبه 14 دی 94، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای برش سنگین، پنتان و نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز، حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، حلال 402 و 410 پالایش نفت شیراز و نیتروژن پتروشیمی مبین در رینگ داخلی و نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد ترکیه از محل انبار نفت تبریز مورد عرضه قرار گرفتند. کل معاملات صورت گرفته برروی این کالاها و عرضه‌های مازاد معادل 1323 تن به ارزشی قریب به 12 میلیارد و 432 میلیون ریال بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، روز دوشنبه همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 70 قرارداد در قالب 2 معامله و معادل 1680 مگاوات ساعت به ارزشی در حدود 588 میلیون ریال معامله گردید. همچنین در آغاز جلسه معاملاتی روز دوشنبه نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 14 بهمن 94 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 18 دی 94 متوقف شدند.

همچنین طی جلسه معاملاتی روز دوشنبه در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد فعال، 149 قرارداد با ارزشی قریب به 1 میلیارد و 405 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به 14 میلیارد و 425 میلیون ریال بالغ شد.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی روز جاری (سه‌شنبه 15 دی‌ماه 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 404، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت شیراز و هگزان و حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، متانول پتروشیمی شیراز و فن‌آوران، قطران واحد کک سازی و پالایش قطران زرند و برش سنگین پتروشیمی جم در رینگ داخلی و در رینگ بین‌الملل نخستین عرضه نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای مقصد عراق (اقلیم کردستان) در دو حجم هزار و پنج هزار تنی عرضه خواهند شد. عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه بازار روز جاری بورس انرژی را رقم خواهند زد.

نفت سفید به عنوان سوخت در لوازم نفت سوز خانگی و صنعتی و همچنین در چراغ های روشنائی کاربرد دارد. این سوخت از فرآوردههای میان تقطیر پالایشگاه میباشد که از هیدروکربورهای متوسط (C10-C16 ) تشکیل شده و دامنه تقطیری از 150 تا 275 درجه سلسیوس را در بر میگیرد. رنگ طبیعی این فرآورده بی رنگ بوده و با توجه به تصفیههای ویژهای که بر روی آن انجام میگیرد، فاقد هر گونه بوی تند و نامطبوع است. لازم به ذکر است حداکثر میزان گوگرد در عرضه‌های روز بعد ppm1500 است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا