بانک انصار؛ پیشگام در اقتصاد مقاومتی

بانک انصار؛ پیشگام در اقتصاد مقاومتی

از بانک انصار به عنوان بانک پیشگام در اقتصاد مقاومتی در همایش سراسری و کارگاه های آموزشی الزامات اقتصاد مقاومتی تقدیر شد.

همایش سراسری الزامات اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش بنیان با تقدیر از بانک انصار به عنوان بانک پیشتاز در اقتصاد مقاومتی با حضور نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزرای ارتباطات وفناوری اطلاعات و نیرو، معاونان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، شهردار تهران، دکترابراهیمی مدیرعامل بانک انصار، اعضای هیئت علمی دانشگاههای کشور، جمع کثیری از  کارآفرینان، روسای شرکت‌ها وکارشناسان اقتصادی روز دوشنبه چهاردهم دی ماه درمرکزهمایش‌های بین المللی صداوسیما برگزارشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اداره کل بازاریابی و تبلیغات بانک انصار، در این همایش حجت الاسلام  ابوترابی فرد نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رییس جمهور، دکتر واعظی وزیر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات، دکترچیت‌چیان وزیرنیرو، فرشاد مومنی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و دکترقالیباف شهردار تهران به ایراد سخنرانی پرداخته و با اشاره به ضعف ها وقوت های داخلی و استفاده از فرصت ها و کنترل تهدیدها بر لزوم ایجاد وتقویت زیرساخت های دانش بنیان کردن اقتصادمقاومتی تأکید کردند و پیشنهادهایی برای تحقق سیاست دانش بنیانی این اقتصاد ارایه دادند.

 دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار به عنوان یکی ازسخنرانان اصلی در همایش به ایراد سخن پرداخت وبا ارائه وتحلیل طراحی مدل بانکداری مقاومتی، چگونگی پیشتازی این بانک را در تبدیل شدن به بانکی مقاومتی تشریح کرد.

دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در ابتدا با اشاره به تشکیل شورای عالی اقتصادمقاومتی بانک انصار واقدامات گسترده آن، معرفی شدن به عنوان شفاف‌ترین بانک در کسب وکار بانکداری کشور از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار را یکی از دستاوردهای سیاستگذاری های این بانک در حوزه اقتصادمقاومتی دانست.

مدیرعامل بانک انصار پس از آن به معرفی الگوی کسب وکار بانک انصار به عنوان یک بانک مقاوم پرداخت و گفتمان سازی مقاومتی در حوزه پولی و بانکی را یکی از وجوه مهم این الگو دانست. وی افزود: کاهش آسیب پذیری وبهبود روندهای مقاوم سازی، تنظیم سیاست های پولی، ارزی واعتباری، نظارت و پایداری بودجه ای ثمره تصمیم گیری بر پایه یافته های علمی دستاوردهای دیگر این الگوی کسب وکار مبتنی بر اقتصادمقاومتی است.

دکتر ابراهیمی در ادامه به تشریح نحوه نیل به استحکام درونی و پشتیبانی مقاومتی در چارچوب اقتصادمقاومتی، مدیریت کنترل ریسک ها، ایجاد مدل و الگوهای عملی واجرایی در همه حوزه های بانکی و هماهنگی ساختار مقاوم داخلی با ساختارهای بین المللی وکسب رتبه اعتباری و مبادلات ارزی مطلوب پرداخت.

مدیرعامل بانک انصار پس از آن به تبیین اقدامات پویای بانک انصار مبتنی بر بانکداری مقاومتی پرداخت و توسعه کارآفرینی، حمایت از اقدامات زیرساختی کشور و فرهنگ سازی‌ در سطح ملی را لازمه موفقیت این مدل دانست که از قابلیت بالای بهره برداری برای بانک های کشور برخوردار است.

دکتر ابراهیمی رییس شورای عالی اقتصادمقاومتی بانک انصار در پایان، ضمن بیان مصادیقی درخصوص اقدامات عملی این بانک به شرح قابلیت های مدل بانکداری مقاومتی در شرایط بحران پرداخت و با تأکید بر این که عقب ماندگی اقتصاد کشور به مشکل درونی تولید علم و ناتوانی در به کارگیری عملی دانش مربوط است و نه تحریم و فشارهای استکباری، گفت: تقویت زیرساخت های تولید علم و دانش بنیان سازی اقتصاد کشور و از سوی دیگر توانمندسازی قشرهای محروم و کارآفرینان و همه فعالان، راهکار اساسی برون رفت کشور از شرایط نامساعد کنونی و تحقق اقتصادمقاومتی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا