معاون توسعه بازار شرکت فرابورس اعلام کرد:

یک درخواست از پیمانکاران برای اولین سررسید اسناد خزانه اسلامی

یک درخواست از پیمانکاران برای اولین سررسید اسناد خزانه اسلامی

معاون توسعه بازار شرکت فرابورس با اشاره به نزدیک شدن زمان سررسید اسناد خزانه اسلامی در اسفندماه از پیمانکاران خواست تا برای دریافت کد سهامداری به کارگزاری‌های عضو فرابورس مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی عرضه و کشف قیمت اولین اسناد خزانه اسلامی که 8 مهر سال جاری برای نخستین بار در تاریخ 48 ساله بازار سرمایه ایران انجام شد، 400 هزار ورقه 100 هزار تومانی اوراق با نماد " اخزا1 " و سر رسید 24 اسفند توسط پیمانکاران عمدتا" وزارت راه و نیرو از طریق حدود 10 کارگزار عرضه و  به بهای 90 هزار و 500 تومان کشف قیمت شد.

در این رابطه رضا غلامعلی‌پور معاون توسعه بازار شرکت فرابورس با بیان اینکه از مهرماه امسال و طبق قانون بودجه 93 ، هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی در فرابورس پذیرش شده و تاکنون بیش از 194 میلیارد تومان معامله انجام شده، گفت: از آن زمان تاکنون بازار ثانویه برای داد و ستد این اسناد در بازار ابزارهای نوین مالی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران در صورت نیاز فوری به نقدینگی می‌توانند اسنادی که دریافت کرده‌اند را قبل از سررسید در فرابورس بفروشند، افزود: در سه ماه گذشته استقبال زیادی از سوی پیمانکاران و سرمایه‌گذاران برای خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی رخ داده و این روند مثبت همچنان رو به افزایش است.

وی فرایند عرضه اسناد خزانه از سوی دولت را یک فرایند تدریجی دانست و اضافه کرد: مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی در سررسید نهایی توسط خزانه‌داری کل کشور تأمین و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب آخرین دارندگان اسناد خزانه اسلامی واریز خواهد شد.

غلامعلی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان سررسید اسناد خزانه اسلامی در 23 اسفندماه، پیمانکاران دارنده این اسناد باید جهت تکمیل فرایند تخصیص اوراق و دریافت کد سهامداری خود به یکی از کارگزاری‌های عضو فرابورس مراجعه کنند. نشانی و تلفن تمامی کارگزاری‌های عضو فرابورس در سراسر کشور در سایت رسمی این شرکت به نشانی www.ifb.ir/Members.aspx قابل مشاهده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا