مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار به آبرسانی روستایی کلید خورد

تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار به آبرسانی روستایی کلید خورد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از کلید خوردن اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای تکمیل و احداث مجتمع های آبرسانی روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا جانباز در حاشیه پانزدهمین همایش مدیران ارشد وزارت نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش طرح های آبی کشور بیش از 97 درصد متکی به تولیدات داخلی هستیم اما در بخش طرح های فاضلاب این رقم کمتر است و حدود 70 درصد از تولیدات داخلی استفاده می شود.

وی افزود: موضوع تأمین سرمایه موضوع مهمی است که می توانیم بگوییم از مهمترین موضوعات مطرح  در اجرای پروژه های آب و فاضلاب است که در این خصوص استفاده از سرمایه بخش خصوصی داخلی و بخش خصوصی خارجی را در برنامه داریم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: شرط حضور شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه های آب و فاضلاب در ایران این است که حتما در کنار خود از شرکت های بخش خصوصی ایرانی استفاده کنند و حتما راهبری این مشارکت با شرکت های ایرانی باشد و در اجرای پروژه ها به مسئله انتقال تکنولوژی توجه شود.

جانباز در خصوص 500 میلیون دلاری که قرار بود از صندوق توسعه ملی به بخش آبرسانی روستایی تخصیص یابد، گفت: بانک عامل که بانک کشاورزی است انتخاب شده و سامانه متمرکز اعطای این تسهیلات طراحی شده و شماره حساب ها نیز مشخص شده اند.

وی ادامه داد: تا 10 الی 15 روز اینده اعطای این تسهیلات برای اجرای پروژه های آبرسانی روستایی آغاز می شود و پیش بینی می کنیم که با تزریق این منابع مالی، بخش عمده ای از 920 مجتمع آبرسانی روستایی کشور تا پایان سال مالی 95 به بهره برداری برسند و جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر در روستاهای کشور از آب شرب مطلوب برخوردار شوند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا